Jump to content

Omsetning av båter til 1mill+

fjordbuss

Recommended Posts

• 4 uker senere...
Grattis med superlekker båt. Vente og se den 12. september og ny båt nå. Det går fort i svingene for flere av oss....Men så blir det vel en desto lengre vinter selv om mange av dere på Vestlandet er helårsbrukere, men de klarer vel ikke å levere så fort?

Grunnet til vi får se svaret var at vi var midt i forhandlinger.

Ja det er fint å holde seg til Sørlandet. Skilsø har oppført seg meget eksemplarisk så langt når det gjelder å utforme denne båten og tilpasse seg etter kundens ønsker. Båten har en meget pen finish inni. De har eget snekkerverksted og laget for noen år siden innredninger til blant annet Windy og Ibiza.

Redigert av Blue_Dragon (see edit history)

Gratulerer også herfra!

Jeg har selv været ejer af en Skilsø 33 Arctic (købt fra ny i 2002) Her ser du det store øjeblik da den ankom og blev sat i vandet. Uanset hvor mange gang man prøver det tror jeg, at det er et stort øjeblik!! Men dette var første gang jeg fik ny båd og første gang jeg fik noget i den størrelse og kvalitet, så det var RIGTIG stort.

skilsokommer.jpg

Jeg var meget tilfreds med kvaliteten, indretningen og funktionen.

Mindre tilfreds med pladsen, søegenskaberne og brændstofforbruget. Men jeg havde fast aksel, så der kan jo være forskel.

Uanset det, så stort tillykke!

Dansken

Det er en veldig grei båt for oss med 2 små barn. Alle tester jeg har lest er veldig positive. Når vi så båten så synes vi faktisk den var romsligere en vi hadde trodd. Skilsø har jo også oppdatert båten de siste årene med nye detaljer.

Jeg tror sjøegenskapene er helt greie jeg for en planende båt på 4t. De er helt sikkert bedre en NS 290.

Forbruket blir ca 1.4 l/nm

Redigert av Blue_Dragon (see edit history)
En i nabolaget her har en Princess til salgs, den har også vært til salgs i årevis..

Båten det gjelder er en Princess 20M (der M står for meter..)

Kan han ta en en Taunus 20M i innbytte..? Den er med ekstra luksus, krom støtfangerhorn og ekstra kromlister, han trenger ikke betale så mye i mellom. Nei skitt au, vi kan bytte likt, men da skal jeg ha fulle tanker... :lol:

Ta en titt på hva man sier om bruktbåtsalget om dagen Bruktbåtsalget Havarerer

Redigert av Sundberg (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Blue_Dragon: Flot billede af Skilsø i sø!

Hvor er det taget henne?

Ang. søegenskaberme, så undrer jeg på om der kan være tale om at søen her inde i Øresund og de danske fjorde er anderledes end det åbne hav eller den norske skærgård. Vi har jo ofte strøm på 2-3 knob, der sammen med vinden skaber nogle krappe bølger, der er en udfordring at sejle i.

Du kan se en anmeldelse af min båd her: http://www.floor-marine.dk/aviva/media/tests/Skilso33.pdf

Og der er altså MIN faktiske båd, idet jeg købte den demo-model, som Floor Marine havde til salg. Bemærk, at søegenskaberne bliver beskrevet til sidst i artiklen...

Men igen: Uanset dette - så er det en rigtig flot båd du har fået! Og jeg vil bestemt ikke være den, der ørdelægger din glæde over ny båd - tværtimod!

Dansken

• 1 måned senere...

Er det noen som har kontroll på brukbåtutviklingen på finn.no fra i fjor til i år? Ser at det skrikes om krise og det er nok rimelig stillstand ja..., men ser vel ikke at det kan være så mye mer båt ute på finn.no enn tidligere? Vil jo tro at det er flere nå som ikke legger ut bare på morro siden det nå er en "kjennsgjerning" at det ikke bare er å legge ut båten og få mer enn du gav, da er det jo ikke så moro å selge:) Glad jeg fikk solgt Yamarinen, det er en kostbar båt ifht størrelsen og vil nok være vanskeligsolgt i et trått marked, men dette gikk rimelig greit... Det er nok kjøpere der, men de er veldig prisbeviste...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Markedet er der, men kjøperne er vel mer kresne på hva de kjøper. Ellers kjøper en del nytt isteden for nesten nytt. Er vel egentlig ikke så mye som skal tilsi

at det ikke skal selges båter. Men båtplass er vel et stikkord. Vanskelig å sitte med 2 40 fotere. Derfor selges gamlebåten før man kjøper nytt/brukt.

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...