Blue_Dragon Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Det blir opp hvis kona fremdeles er like blid og det blir nok norsk eller Svensk båt. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Skal du opp eller ned i størrelse? Den var morsom. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
At-le Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Det blir opp hvis kona fremdeles er like blid og det blir nok norsk eller Svensk båt. Hva med finsk båt? eller eller At-le Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Vi får se, vi får se. Som dere sikkert nå kan se så ble valget en ny Skilsø 33 Arctic med D4-300/DP. Det var båten som passet oss best nå. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Grattis med superlekker båt. Vente og se den 12. september og ny båt nå. Det går fort i svingene for flere av oss....Men så blir det vel en desto lengre vinter selv om mange av dere på Vestlandet er helårsbrukere, men de klarer vel ikke å levere så fort? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Båten kommer i Januar faktisk. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Grattis, Blue Dragon! Flott båt da! Spennende å høre rapporter om hvordan den funker med den nye D4`en. Hva er fartspotensialet med denne motoren da? Det er vel med drev eller? Den leveres vel både med fast aksling og drev. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Jeg antar den vil gå 33-34 knop. Det er drev ja. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 så ble valget en ny Skilsø 33 Arctic med D4-300/DP. Gratulerer med flott båt! Blir artig å følge erfaring med båt + motor! Fint du holder deg til solide sørlandske håndverkere! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 (redigert) Grattis med superlekker båt. Vente og se den 12. september og ny båt nå. Det går fort i svingene for flere av oss....Men så blir det vel en desto lengre vinter selv om mange av dere på Vestlandet er helårsbrukere, men de klarer vel ikke å levere så fort? Grunnet til vi får se svaret var at vi var midt i forhandlinger. Ja det er fint å holde seg til Sørlandet. Skilsø har oppført seg meget eksemplarisk så langt når det gjelder å utforme denne båten og tilpasse seg etter kundens ønsker. Båten har en meget pen finish inni. De har eget snekkerverksted og laget for noen år siden innredninger til blant annet Windy og Ibiza. Redigert 11.Oktober.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Gratulerer med en like lang vinter som oss vi får også ny båt i April så spenningen er og ta og føle på den for tiden. Skilsø 33 er et godt valg Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Gratulerer til deg også. Jodaen er jo et skikkelig råskinn. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Gratulerer også herfra! Jeg har selv været ejer af en Skilsø 33 Arctic (købt fra ny i 2002) Her ser du det store øjeblik da den ankom og blev sat i vandet. Uanset hvor mange gang man prøver det tror jeg, at det er et stort øjeblik!! Men dette var første gang jeg fik ny båd og første gang jeg fik noget i den størrelse og kvalitet, så det var RIGTIG stort. Jeg var meget tilfreds med kvaliteten, indretningen og funktionen. Mindre tilfreds med pladsen, søegenskaberne og brændstofforbruget. Men jeg havde fast aksel, så der kan jo være forskel. Uanset det, så stort tillykke! Dansken Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Mindre tilfreds med pladsen, Det er jo en romslig 29 foter, som også er skroglengden. Men en jævlig trang 33 foter. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 (redigert) Det er en veldig grei båt for oss med 2 små barn. Alle tester jeg har lest er veldig positive. Når vi så båten så synes vi faktisk den var romsligere en vi hadde trodd. Skilsø har jo også oppdatert båten de siste årene med nye detaljer. Jeg tror sjøegenskapene er helt greie jeg for en planende båt på 4t. De er helt sikkert bedre en NS 290. Forbruket blir ca 1.4 l/nm Redigert 11.Oktober.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 En i nabolaget her har en Princess til salgs, den har også vært til salgs i årevis..Båten det gjelder er en Princess 20M (der M står for meter..) Kan han ta en en Taunus 20M i innbytte..? Den er med ekstra luksus, krom støtfangerhorn og ekstra kromlister, han trenger ikke betale så mye i mellom. Nei skitt au, vi kan bytte likt, men da skal jeg ha fulle tanker... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Her er et bilde av de dårlige sjøegenskapene. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 (redigert) Ta en titt på hva man sier om bruktbåtsalget om dagen Bruktbåtsalget Havarerer Redigert 12.Oktober.2007 av Sundberg (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
MajorAndy Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Blue_Dragon: Flot billede af Skilsø i sø! Hvor er det taget henne? Ang. søegenskaberme, så undrer jeg på om der kan være tale om at søen her inde i Øresund og de danske fjorde er anderledes end det åbne hav eller den norske skærgård. Vi har jo ofte strøm på 2-3 knob, der sammen med vinden skaber nogle krappe bølger, der er en udfordring at sejle i. Du kan se en anmeldelse af min båd her: http://www.floor-marine.dk/aviva/media/tests/Skilso33.pdf Og der er altså MIN faktiske båd, idet jeg købte den demo-model, som Floor Marine havde til salg. Bemærk, at søegenskaberne bliver beskrevet til sidst i artiklen... Men igen: Uanset dette - så er det en rigtig flot båd du har fået! Og jeg vil bestemt ikke være den, der ørdelægger din glæde over ny båd - tværtimod! Dansken Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Bildet er nok tatt i Nord-Norge, jeg vil anta rundt Harstad. Jeg har også lest den danske testen som jeg synes var bra. Her er en link til den norske testen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 28.November.2007 Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 Fikk melding i fra Skilsø i dag at de nå har startet å støpe skroget. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 (redigert) Er det noen som har kontroll på brukbåtutviklingen på finn.no fra i fjor til i år? Ser at det skrikes om krise og det er nok rimelig stillstand ja..., men ser vel ikke at det kan være så mye mer båt ute på finn.no enn tidligere? Vil jo tro at det er flere nå som ikke legger ut bare på morro siden det nå er en "kjennsgjerning" at det ikke bare er å legge ut båten og få mer enn du gav, da er det jo ikke så moro å selge:) Glad jeg fikk solgt Yamarinen, det er en kostbar båt ifht størrelsen og vil nok være vanskeligsolgt i et trått marked, men dette gikk rimelig greit... Det er nok kjøpere der, men de er veldig prisbeviste... Redigert 29.November.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
isbjorn Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 å se seg blind på statestikk fra finn.no gir vell ikke helt rette bilde på bruktsalget i å med at firma som bla Marine1 (de som selger Rinkel) legger ut masse anonser med nye båter hele tia på bruktbåtsiden!! irriterende med disse anonsene hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Markedet er der, men kjøperne er vel mer kresne på hva de kjøper. Ellers kjøper en del nytt isteden for nesten nytt. Er vel egentlig ikke så mye som skal tilsi at det ikke skal selges båter. Men båtplass er vel et stikkord. Vanskelig å sitte med 2 40 fotere. Derfor selges gamlebåten før man kjøper nytt/brukt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.