Kapt'n H. Startet 16.August.2007 Del på Facebook Startet 16.August.2007 (redigert) Heizan båt elskere. Finnes det noen klare hoder her, som kan hjelpe meg med min elskerinne? Hun er en Sølvjo 23 1975mod. Motor er en Yanmar YSE12g fra samme årstall. Motoren er dessverre for tiden død. Etter kontroll av diesel systemet, virker det ok frem til dysa. Mistenker derfor at dysa har blitt tett. Demontering av denne, skulle vise seg og bli en mindre fornøyelse. Den sitter som sveiset fast. Har noen av dere forsøkt og ta ut dysa på en slik motor og har dere i så fall noen tips til en fortvilet stakkar? Mvh. fortvilet kar Redigert 16.August.2007 av Belisa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Hei, ja, dysene kan sitter vannvittig godt fast pga korrosjon og annen fanteskap. Hvis du kommer til så ville jeg forsøkt med en spiss trekloss og banke inn under dysa, evt jekke litt forsiktig med et kubein. Det kan hende du må til med en gassbrenner for å få den til å slippe.. Prøv det enkleste først, krever nok bare litt moment så løsner den. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 første velkommen! har en slik og en PMX (maken dyse) Det er en del rust rundt dysa, Du må spraye rustløser rundt dysa jevnlig over tid. vi kakka den en del til slutt kom den. Når jeg satte den inn smørte jeg med en del fett rundt! Hvis du ikke får den av: si i fra! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.