Enzo Startet 16.August.2007 Del på Facebook Startet 16.August.2007 Vet ikke om denne saken er omtalt her på forumet før men her er den ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Fluctus Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Sitat fra artikkelen: "Politet har mer eller mindre slått fast at det er feilnavigering som ligger bak. Frostad sier det er lov å feilnavigere. – Det er derfor man forsikrer båtene sine, sier informasjonsdirektøren" Jeg ble plutselig glad jeg har skiftet båtforsikringen til IF Det var virkelig uvante toner fra den bransjen! Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Ja det koster flesk å få den der på sjøen igjen Nå gikk forsikringen vår opp i pris :nono: Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Tja - det har vært endel kommentarer fra publikum i avisa, så det kan vel hende han synes de har fått nok pepper. De fleste lokale synes det er merkelig at det går an å gå på der - det er ganske god merking. Imidlertid er det jo slik at om man feks går på autopilot, og dupper av, hjelper det ikke om man har allverdens merking, og kan alt om navigasjon. Jeg aner ikke hva som har skjedd. Men det skjer jo på landeveien så hvorfor ikke i båt.... -koh Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 (redigert) Jeg aner heller ikke hva som kan ha skjedd, men jeg tipper at autopiloten ikke skal ha skylden her. Som allerede nevnt, er det god merking gjennom sundet med røde staker. Dersom føreren har tenkt "innover = rødt til babord" stemmer logikken dersom han har seilt inn sundet slik han har gjort. Ser man derimot på kartet, er "innover" = innover Oslofjorden, altså motsatt, og han skulle derfor passert med de røde stakene på styrbord side. Av bildene fremgår det at båten har radar, og av det slutter jeg at den også er utstyrt med plotter, m.m. Grunnene mot Vallø er mer enn godt synlige både på sjøkart og plotter, så har fører benyttet disse elementære hjelpemidlene skulle dette vært unngått. Jeg antar skipper har hatt fokus på de røde stakene, lagt disse på babord side og kjørt "innover", tiltross for at lei-merkene peker motsatt i kartet. Redigert 17.August.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.