Jump to content

bravo 2 eller 3? hva velger jeg til min bayliner?


Møkkamann

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg det beste valget av drev til min bayliner 2858 1996 modell? er ikke så opptatt av stor toppfart men at jeg kommer greit opp i plan og holder en ålreit marsj fart. har en 270 hk v8 mercruiser ombord. hvilken stigning har dere erfaring med kan være mest ideelt? 4500 kg båt og 28 fot. Er en stor singel propell tingen eller top små duopropper?

Link to post
Share on other sites

Med 7,3 liter V8 diesel og båt på 4500kg bør du ikke velge Bravo 3. Båten er for tung og motoren leverer for mye dreiemoment. Gå for Bravo 2, dette er et mye kraftigere drev som tåler kombinasjonen tung båt og masse dreiemoment bedre.

 

Når det gjelder å holde bra marsjfart og komme lett i fart er nok Bravo3 (evt Bravo3x for diesel) tingen men jeg er redd du vil knuse drevet med ditt oppsett.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Det finnes mange tunge båter med stor dieselmotor og Bravo 3 på bruktmarkedet.

MEN når vi vet at det har vært mange havari på Bravo 3 i denne kombinasjon, samt at Mercruiser i de senere år har informert både Steyr og Yanmar at de ikke skal selge deres største dieselmotorer med Bravo 3x til båter over 4,5tonn og med toppfart lavere enn 35 knop, så må vi nesten opplyse om det når folk spør om råd :yesnod:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...