Majali Startet 17.August.2007 Del på Facebook Startet 17.August.2007 Hei igjen Båtvenner! I morgen, lørdag blir jeg etter alt å dømme eier av en dame på 46 stålfot... :-) Har utstyrt meg med dykker og barkespade for å sanke blåskjell fra bunnen. Så er det klart for prøvekjøring av 2 stk volvo 120 hk turbo dieseldyr og medfølgende drivlinje. Hvis alt virker som forespeilets, så er det bytte av papir og penger. Må si at det er rart å tenke på et Majali er 23 for og ca 2 meter bred. Og denne er 46 fot og 3,8m!! Dobbel lengde, nesten dobbel bredde og dobbelt så mange volvoer (dobbel glede!!!) har nesten hele "fjerilhuset" i Gtb i magen akkurat nå Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
M/S Bastard Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Dette blir spennende, hva for båt er dette? Hollandsk eller noe Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 17.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2007 en svensk bygget etter hollanske tegninger... kommer tilbake med bilder og en tråd anng. restaureringen bår kjøpet er en fysisk realitet!!! :-) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Høvdingen Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Det blir vel en lang og søvnløs natt Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Høres veldig spennende ut. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
M/S Bastard Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Drømmer om Hollandsk sjøl, men det tar nok sin tid før jeg er der ja Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 17.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2007 Veldig spennede!!! sjekken er klar, forrsikringen likeså. Selger har skrevet ferdig kontrakt, klar for sign. Så man kan godt si at jeg er litt småskremt og veldig spent!! Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Astor Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Gratulerer! Jeg vet hvordan du føler deg akkurat nå. Herlig! Og litt spent? Dette var litt av en overgang. En sedat båttype hvor livet fra A til B er verdt å leve, samtidig som du kan nyte turen i fulle drag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kosmix Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Spennende! Det er alt for lite stålbåter rundt om. Hvilket merke/fabrikat er det? Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Majali Svart 17.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2007 Takker:-) Fabrikat vet jeg ikke, med er etter sigende bygget av et verft i sverige etter hollanske tegninger... Meg jeg håper å kunne få noe mer info i morgen. Har kun sett på henne et par timer og det var ikke med eier. Så noen inngående kjennskap hadde de ikke. Men i morgen ettermiddag/ kveld er forhåpentligvis mye klokere Noen som vet hvem som kan ta på seg en "liten" metalljobb på en stålbåt? skulle sveist på en "kant" på hyttetaket. Og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å spørre... Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Kosmix Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 (redigert) Det fikser du selv :) File/slipe, sveise (sveise lærer du fort), grunne, male.... Redigert: Sveiser du feil kan du bare slipe det bort igjen, og prøve på nytt.... Redigert 17.August.2007 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Majali Svart 17.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2007 joda, sveise kan jeg egentlig litt... har tilogmed et Esab mig apperat :-) Men jeg trenger noen som kan valse litt plater og rør.... Og det er jo ikke flust av verft igjen her i Sandefjord Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Kosmix Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Åh! Sånn å forstå :-) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 (redigert) Barkåker tynnplateindustri eller noe sånt har knekkbenker og presser for stål Redigert 17.August.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 en "liten" metalljobb på en stålbåt? skulle sveist Du kjøper vel ikke en båt hvor det er trugeplikt ombord? Eller er det bare små partier med rust? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 18.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2007 Du kjøper vel ikke en båt hvor det er trugeplikt ombord? Eller er det bare små partier med rust? hehe... neida Hun er sandblåst, primet og lakket profesjonelt for 6 år siden. Men det er en dårlig gjennomtenkt løsning der hvor ankerkjettingen går inn i skroget.. Og jeg har lyst til å løfte hyttetaket samt lage en "kant/flybrigde" håper jeg slipper å finne frem trugene ja :eek: Hilsen Erik som nesten ikke akn vente..... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Pjolter Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Hi hi.. ikke tvil om at du gleder deg nei.. Lykke til og la oss høre hvordan det går.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Thorlyn Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Hei sann Du må ha lykke til idag da . Ang sveising / metalljobber så er Forberg i larvik på heggdal de rette. Har en kammerat som jobber der så kan sikkert fomidle kontakt for deg Er selv platearbeider og sveiser av fag så kan sikkert ta en kikk for deg. Bare send meg IM du når det blir aktuelt. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Gudrun Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Siden det er flere her som kanskje drømmer om noe større, kanskje denne kan være no å kikke på????? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=12&tot=295 Ellers følger jeg spent med på hva det ender med i dag... Blir det handel eller ei...... Den rusten som er synlig er "helt ufarlig", det er den du ikke ser som er farlig.... plopp plopp plopp når du minst forventer det.... Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 (redigert) Gratulerer hvor skal du hente båten hvis du trenger sveise kjennskap eller utstyr må du bare snakke til. blir du med på D5L nå da eller??????????????? Redigert 18.August.2007 av tassen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Siden det er flere her som kanskje drømmer om noe større, kanskje denne kan være no å kikke på????? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=12&tot=295 Ikke la Bastard se denne da. Etter hva jeg leste så lå den vist "litt" under vann? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kosmix Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 (redigert) Han har sett den - sjekk "jeg fant, jeg fant"-tråden :-D Redigert 18.August.2007 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Majali Svart 18.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2007 Da er jeg lykkelig eier av x antall tonn fineste stål og teak!!!! Etter maaange timer og sikkert like mange penger, blir hun nok en vakker dame igjen! Har vært å prøvekjørt i dag. Men min bror som jeg jaget i vannet, hadde først en jobb på 2 timer med skrape. Det var ikke lite blåskjell som hadde satt seg under. Eier opplyste om at det var 3 år siden sist bunnsmøring. Men alt så bra ut under.. Prøvetur gikk fint. Deilig med 2 motorer!!!! Volvoene røk hvitt de første 5 min. Men ble ganske bra etter det. Turboene slo inn ved ca 1500 omd og ved ca 1800 hørtes de fornøyd og lettpustede ut. Det er en liten eksoslekk i motorrommet et sted, men ikke mye. Styresnekker lekker litt og det er div småting som jeg fant. Men alt i alt er det som forventet. Gear og motorer hørtes og kjentes fine ut. Agerragtet startet med en gang. Men det er at ca 3 år gammet luftavkjølt eggeregat aldri sett poenget med å luftavkjøle noe i en båt som tross alt ligger på et hav av det beste kjølemediet som er!! Til og med en Yanmar motor!!! Vel det produserer ca 3kW og brukes jo ikke som primær levrandør av strøm... Så i morgen blir det tur fra Nesoddtangen til Sandefjord. Hvor lang tid?? Jeg har jo hatt så god hjelp til å finne estimater på tidsforrbruk her inne tidligere så jeg spør igjen: Oksvold båthavn til Sandefjord i ca 7 knop? Gleder meg!!!!!!!! Tusen takk for tilbud om hjelp anng sveising og annet. Jeg kommer til å ta dere på ordet Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Skipper Worse Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Bilder, menneske, bilder!!!!! Og, forresten, gratulerer!!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sleipner93 Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Ja bilder må vi få! I treskøyta til far har vi et diselaggregat på 3 - 5kw ikke sikker. Dette bråker noe forfeldelig (1cyl) så nå står det en Ruggerini motor på rundt 20hk med en 30kw generator på her i hagen som venter på montering Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.