Jump to content

i morgen er dagen for 23fot syken...

Majali

Recommended Posts

Hei igjen Båtvenner!

I morgen, lørdag blir jeg etter alt å dømme eier av en dame på 46 stålfot... :-)

Har utstyrt meg med dykker og barkespade for å sanke blåskjell fra bunnen. Så er det klart for prøvekjøring av 2 stk volvo 120 hk turbo dieseldyr og medfølgende drivlinje. Hvis alt virker som forespeilets, så er det bytte av papir og penger.

Må si at det er rart å tenke på et Majali er 23 for og ca 2 meter bred. Og denne er 46 fot og 3,8m!!

Dobbel lengde, nesten dobbel bredde og dobbelt så mange volvoer (dobbel glede!!!)

har nesten hele "fjerilhuset" i Gtb i magen akkurat nå :eek:

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Takker:-)

Fabrikat vet jeg ikke, med er etter sigende bygget av et verft i sverige etter hollanske tegninger...

Meg jeg håper å kunne få noe mer info i morgen.

Har kun sett på henne et par timer og det var ikke med eier. Så noen inngående kjennskap hadde de ikke.

Men i morgen ettermiddag/ kveld er forhåpentligvis mye klokere :smiley:

Noen som vet hvem som kan ta på seg en "liten" metalljobb på en stålbåt? skulle sveist på en "kant" på hyttetaket.

Og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å spørre...

Erik

Du kjøper vel ikke en båt hvor det er trugeplikt ombord? Eller er det bare små partier med rust?

hehe... neida :smiley:

Hun er sandblåst, primet og lakket profesjonelt for 6 år siden. Men det er en dårlig gjennomtenkt løsning der hvor ankerkjettingen går inn i skroget.. :smash:

Og jeg har lyst til å løfte hyttetaket samt lage en "kant/flybrigde"

håper jeg slipper å finne frem trugene ja :eek: :eek:

Hilsen Erik som nesten ikke akn vente..... :smiley:

Hei sann :smiley: Du må ha lykke til idag da :flag: . Ang sveising / metalljobber så er Forberg i larvik på heggdal de rette.

Har en kammerat som jobber der så kan sikkert fomidle kontakt for deg :smiley: Er selv platearbeider og sveiser av fag så kan sikkert ta en kikk for deg. Bare send meg IM du når det blir aktuelt.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Siden det er flere her som kanskje drømmer om noe større, kanskje denne kan være no å kikke på?????

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=12&tot=295

Ellers følger jeg spent med på hva det ender med i dag...

Blir det handel eller ei......

Den rusten som er synlig er "helt ufarlig", det er den du ikke ser som er farlig.... plopp plopp plopp når du minst forventer det.... :lol:

Da er jeg lykkelig eier av x antall tonn fineste stål og teak!!!!

Etter maaange timer og sikkert like mange penger, blir hun nok en vakker dame igjen!

Har vært å prøvekjørt i dag. Men min bror som jeg jaget i vannet, hadde først en jobb på 2 timer med skrape. Det var ikke lite blåskjell som hadde satt seg under. Eier opplyste om at det var 3 år siden sist bunnsmøring.

Men alt så bra ut under..

Prøvetur gikk fint. Deilig med 2 motorer!!!! Volvoene røk hvitt de første 5 min. Men ble ganske bra etter det.

Turboene slo inn ved ca 1500 omd og ved ca 1800 hørtes de fornøyd og lettpustede ut.

Det er en liten eksoslekk i motorrommet et sted, men ikke mye.

Styresnekker lekker litt og det er div småting som jeg fant.

Men alt i alt er det som forventet. Gear og motorer hørtes og kjentes fine ut. Agerragtet startet med en gang. Men det er at ca 3 år gammet luftavkjølt eggeregat :smash: aldri sett poenget med å luftavkjøle noe i en båt som tross alt ligger på et hav av det beste kjølemediet som er!! Til og med en Yanmar motor!!! Vel det produserer ca 3kW og brukes jo ikke som primær levrandør av strøm...

Så i morgen blir det tur fra Nesoddtangen til Sandefjord. Hvor lang tid?? Jeg har jo hatt så god hjelp til å finne estimater på tidsforrbruk her inne tidligere så jeg spør igjen:

Oksvold båthavn til Sandefjord i ca 7 knop?

Gleder meg!!!!!!!!

Tusen takk for tilbud om hjelp anng sveising og annet. Jeg kommer til å ta dere på ordet :wink:

Erik

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...