Jump to content

Reparere eldre Vetus baugpropell?


Jorgen30

Recommended Posts

Hei !

Først og fremst skulle du nevne hvilken type at det er presis.

Ellers, har du spurt hos Vetus direkte?

Men hvis alt ikke hjelper da skulle du spørre hva overhåling av selve ankeren (innerste av motoren) koster.

Ofte er slik billigere enn man tenker.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

:confused: Stiller meg litt ufårstående til at den ikke lar seg reparere.. :confused:

Har du hatt kontakt med et viklerverksted for kontroll / reperasjon ? Disse verkstedene har en helt annen kompetanse enn hva " dealere " har på slike ting. Jeg har selv hatt min Vetus baugtrøster inne til reperasjon hos Elektrodrift AS og fikk en helt " ny " trøster i retur.

Link to post
Share on other sites

:confused: Stiller meg litt ufårstående til at den ikke lar seg reparere.. :confused:

Har du hatt kontakt med et viklerverksted for kontroll / reperasjon ? Disse verkstedene har en helt annen kompetanse enn hva " dealere " har på slike ting.

Da har du vært raskere enn jeg, men jeg ville spørre det samme.

Egentlig hører det mye til at en e-motor ikke kan repareres i det hele tatt.

Noen ganger bortsett fra prisen selvfølgelig.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Det er Triconor i Oslo som hevder den ikke er reparerbar.

Det går en negativ og en positiv overføring fra innslaget til selve elektromotoren.

Begge er festet på en bolt på elektromotoren som stikker ut fra elektromotoren på hver sin side.

Den ene av disse boltene er brukket på innsiden,- dvs inni elektromotoren slik at det slår gnister på den negative overføringen.

Triconor sier det ikke er mulig å bytte eller feste denne. Det er spesielt irriterende fordi Triconor nylig har hatt service på motoren til en pris av kr 2500,-. Så skjer altså dette..........

 

Tror du reparatøren du nevner kan fikse dette? Hva er isåfall adressen deres?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...