Jump to content

Opphøgging av snekke


Bech

Recommended Posts

Har nu haft en träsnäcka på 22 fot med en 6-8 sleipner i ett drygt år.

Båten är fin efter att jag med stor glädje har reparerat delar av båtens träkonstruktion.

Men...... den helv..... motorn, en sleipner från 67 på 6-7 hk är totalt död !

Har prövat nästan allt utom att få hjälp av en expert. Alla s.k. experter är upptagna och har tid om cirka ett år eller så. Med min medfödda tumme mitt i handen vad det gäller mekanik så ligger båten fortfarande obrukt denna sommaren. Min broder från Göteborg erbjuder sina tjänster med hjälp av en motorsåg om 3 veckor.

Vad vill jag då med detta inlägget ? Jo, bara säga det att i Harry-byn no:1 Strömstad ska du helst vara Norsk och med mycket pengar för att ha båt.

Det ligger i sakens natur att en verkstad hellre säljer en V8 bensin med x antall tusen i förtjänst än att hjälpa en fattig Svenske med en gammel Norsk motor.

Vill samtidigt skryta av er Norrmän som via Mekker'n o Per Ö Andreassen, begge Fredrikstad har vart veldigt venlige och kommit med goda råd över telefon.

Nästa sommar blir det tyvärr en skärgårdsjeep med 50 hk utombordare.

Hilsen "Ole Olsen midt på treet"

Link to post
Share on other sites

Øyyh!

Rolig nå grabben! Kanke bare komme her og lage sankthansbål av ei tresjekte sånn uten videre.. For det første er det lenge til sankthans, for det andre er det sikkert flere enn lokale v8-pusheren som har sett en motor før.

Forklar hva som er galt til oss her på BP, så skal du se vi finner en ordning.

 

Først: Hva er feil med motoren? Vil den ikke tørne, eller vil den ikke tenne?

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...