Beining Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Hei, Nå har jeg enderlig fått meg ny båt, denne gangen ble den veldig pen Uttern S46 med en Mariner 50hk. Begge er fra 2002. Men, Når jeg var ute i litt sjø i går alene ble jeg litt skuffet, for båten er alt for lett i bauen. Planen er egentlig å fylle sand i en tykk gummipose, men jeg er nesten redd det ikke blir tungt nok siden rommet er ganske lite. Så da lurer jeg på hva skal legge foran for å få den tung nok. Vil gjerne ha noe som jeg kan forme litt så jeg får fordelt vekten. Håper på svar. PS: Kommer med flere andre spm. etterhvert Quote Fred ut båtvenner! Skipper skuteløs Link to post
Høvdingen Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 gratulerer hva med bly fra bildekkforhandlere iblandet i sanden, eller steinstøv Quote Link to post
Ingar Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 På en planende båt regulerer man baug-løftet ved hjelp av motorvinkelen. Har du forsøkt å flytte (tilte) motoren inn mot akterspeilet? Gratulerer med ny båt! Quote Link to post
Beining Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 Jo tusen takk for det. Er kjempe deilig med ny båt igjen. Motoren er tilitet veldig mye inn, men kan skjekke om det er mere å gå på den "splinten" den stopper i. Men, er desverre redd man burde ha hatt noe i bauen, for 80% av vekten er jo plasert bak senter av båten. Quote Fred ut båtvenner! Skipper skuteløs Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.