Jump to content

hvordan serve Johnson 115 hk 4takter?


cello

Recommended Posts

Enig med ADNOH. Lønner seg neppe å "spare" på servicen her. Denne motoren er identisk med Suzuki DF 115. Koster ikke mye med standard service på merkeverksted. Du får da også sjekket en del avanserte innstillinger via diagnoseverktøyet som verkstedet har. Videre får du stemplet serviceheftet, og garantien gjelder i 3 år. Stemplet servicehefte er bra å ha den dagen du skal videreselge.

Link to post

Hei.

Service ble tatt etter 10 timer, motoren har gått 16 timer nå og service skal taes hos butikk/verksted til neste sommer, det er vinterklargjøring jeg snakker om :smiley:

Noen lokale snakker om at jeg bør kjøre glukose gjennom kjølingen også, men i følge boka skal man sjekke plugger, grease, skifte til helt ny olje, tømme dyser osv. før man lagrer motoren til vinter.

Detaljer......please :flag_sw::flag:

Redigert av cello (see edit history)
Link to post

Ta service/vinterklargjøring nå og få serviceheftet stemplet og alt er i orden! Har selv en helt ny motor, Suzuki 90hk, og det er hva jeg vil gjøre! Tok 10-timers service i sommer jeg også.

 

Tror vel at det er slik at man mister garantien hvis den aktuelle skade/feil kan tilbakeføres til manglende service, ellers ikke. Mener å ha lest dette på Forbrukerrådets hjemmeside.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Noen lokale snakker om at jeg bør kjøre glukose gjennom kjølingen også

Akkurat dette tror jeg er bortkastet på en påhenger, derfor er det såvidt meg bekjent ikke nevnt i en eneste håndbok for påhengere.

 

Innenbordmotorer er noe helt annet, men kjølesystemet er ikke lukket på en påhengsmotor, så glukosen (eller andre vidundermidler) du måtte helle på, renner jo bare rett ut igjen ... Kun rent ferskvann er tingen å kjøre gjennom her! :smiley:

Link to post
Hei.

det er vinterklargjøring jeg snakker om :smiley:

Noen lokale snakker om at jeg bør kjøre glukose gjennom kjølingen også, men i følge boka skal man sjekke plugger, grease, skifte til helt ny olje, tømme dyser osv. før man lagrer motoren til vinter.

Detaljer......please :flag_sw::flag:

 

Hei, et lite tips : Sørg for at motoren er nedtiltet under vinteropplag. Kjør noen FÅ omdreininger på starteren , så du får ut den siste rest av vann i impellerhus etc. En kompis fikk problemer med frostskader på en 90hk Tohatsu for noen år siden, da det hadde stått igjen vann i systemet.

Ellers ser det ut som du har fått det meste av info. Lykke til. :flag:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...