Jump to content

Til de som må selge båt raskt...


olpi

Recommended Posts

Jeg sendte mail til flere av disse "røverne" som averterer på Finn i våres da jeg hadde min skjærgårdsjeep til salgs. Fikk et tilbud på sms til en pris som lå 30% under det jeg solgte båten for. Hadde aldri noen tro på at jeg ville selge båten til en av disse, sendte dem kun en mail av nysjerrighet for å se deres reaksjon, hvis noen!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Fikk tilbudt maks 70-80000 på sms på min Sollux 24.

 

Nå kjenner jeg ikke hvordan stand båten din er, men jeg fikk 80.000 for min 82-mod.

 

80' i hånda nå, slippe båtopptak, vinterkonservering, ettersyn, vårpuss, se etter ny større? båt......høres nå litt fristende ut.......eller?

Link to post
Share on other sites

Synes det er mange som bare ler av disse folkene. Det er en grunn til at de finnes, det er en grunn til at det finnes bruktbilhandlere også. Forventer dere virkelig at disse skal gi dere markedspris på båten eller bilen? :nono: :crazy::confused: Noe må jo de også leve av, skal de liksom selge båten din fordi de synes det er morsomt?

 

Det finnes faktisk mange som synes det er et himla kav å selge brukte ting, (Noe det faktisk er) og ønsker å "betale seg ut" av dette. For de som hverken har tid til å få 10 telefoner til dagen, holde 10 visninger snakke om alt mulig rart og svare på mange selvsagte spørsmål. For noen er det en billig pris å betale å få 20-30% under markedspris for båten. :yesnod:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Nå kjenner jeg ikke hvordan stand båten din er, men jeg fikk 80.000 for min 82-mod.

 

80' i hånda nå, slippe båtopptak, vinterkonservering, ettersyn, vårpuss, se etter ny større? båt......høres nå litt fristende ut.......eller?

Har jo selvfølgelig tenkt på det, men er ikke så desperat.

Har gjort en masse med båten det siste året + at motor er i bra stand. Venter heller til våren og får kanskje 20-30-40000 mer.

Da har jeg ihvertfall prøvd. Funker ikke dette. så tror jeg at den forsvinner fort for 80000 med en egen annonse.

 

Synes forresten det er greit at de holder på disse firmaene. Har ingenting imot det. Hvis folk vil selge fort, så har man faktisk muligheten. Bare til en annen pris.

Redigert av Baatmannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nettopp nå du skal investere hvis du er oppkjøper Ingar. Sommeren 2008 kan ikke bli værre en det mølet vi har hatt i år. Tror Slagskibet såvidt har rundet 30 timer på timetelleren. :eek: Og etter hva jeh har sett i båthavnene er det flere enn oss som ikke har giddet å sitte og kope ut på verden under kalesja. I år har det vært merkelig vær. Enten skyet og vindstille eller plaskregn eller sol og vind så det holder. Jeg trodde sommeren kom i juli i år men da var det høsten som kom :eek: Nå er jeg bekymret for vinterværet. Dårlig tegn at noen trær har mistet bladene alt men de kan jo ha druknet :puke:

Jeg får ikke bestemt meg for om det blir en mild vinter eller litt mere gammeldags en. Tegnene spriker. Mildt til desember tror jeg men så må pokker vite hvor haren hopper..... Jeg lurer på å investere i ny presenning.

Link to post
Share on other sites

Skal De holde dette gående må vel fortjenesten minst være på 20-30%. :yesnod:

 

 

Tviler på at de tjener så mye. Jeg snakker stadig med dem om bil og forstår dem dithen at de kjøper så billig som de kan og selger litt billigere enn de fleste andre. Får meg til å helle mot at cash flow er måten de opererer på. De er greie nok å snakke med ihvertfall men vet ikke helt om jeg ville ha stolt for mye på verkstedet deres. Men nå har jeg fått den forskrudde ideen i løken at jeg ikke vil betale for bil i det hele tatt. Baksiden ved å være en gnier og grinebiter går jeg utifra. :lol::cool:

Link to post
Share on other sites

Det er nettopp nå du skal investere hvis du er oppkjøper Ingar. Sommeren 2008 kan ikke bli værre

Men man kan jo ikke vite hvordan været blir, gitt at båter vel kjøpes før sesongen starter?

Ifølge prognosene i våres skulle sommeren i år blitt den beste vi har opplevd. :nonod:

 

Mye psykologi i dette, f.eks. øker båtsalget etter etpar dager med sol.

Jeg tror mange har bestemt seg for å selge etter denne sommeren.

Link to post
Share on other sites

Jeg satser på en bra September.. er ikke over enda......... Vi Trøndelag hadde jo en flott start i Juni. ( da jeg jobbet selvfølgelig. Burde pensjonere meg ) men resten har vært omtrent det samme som dere sørpå.

Tror det er en del som selger ja. men det stabliserer seg når Septemberen blir så bra :-))

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Det gjenstår jo å se hvordan været blir sommeren 2008. Statistisk så kan den vel ikke bli dårligere enn i år? Trenger ikke gå lenger tilbake enn ett år så hadde vi jo en utrolig fin sommer.

 

Når det gjelder disse gutta som kjøper båter kontant til veil pris minus 30% så ar jeg mest tro på at de selger så fort som mulig igjen til veil pris minus 15% slik det er hevdet tidligere i tråden. De venter ikke til neste vår med å selge.

Skal man selge er det vel bedre å selge selv og slå av litt for å få solgt raskt. Tipper man får mer ved å gjøre det på denne måten.

 

Har vurdert selv om jeg skal sette vår båt til salgs nå. Kona er ikke veldig enig og må bearbeides litt så vi får se. Har pleid å selge etter 3. sesong for å prøve noe nytt og det er nå det. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...