Tjond Startet 20.August.2007 Del på Facebook Startet 20.August.2007 Noen som vet eller kjenner til hvor jeg kan få fatt i DSC- controller'n til denne VHF'en? Iflg Navico Norway AS og Bilradioservice, er det et utgått produkt og ikke lenger tilgjengelig, men dette er vel i kongeriket Norge. Noen som kan hjelpe meg? Liker godt denne type radio, og har ikke funnet tilsvarende, hverken brukt eller nytt. Og hvis nytt, koster det vel det hvite i øyet vil jeg tro. Noen som kan bistå her? Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
TideRace Svart 20.August.2007 Del på Facebook Svart 20.August.2007 (redigert) Har du flaks, kan det jo hende at en eller annen her på BP har akkurat denne DSC-kontrolleren liggende ubrukt i esken, men da har du i overkant brukt opp dagskvoten din når det gjelder hell. Tror jeg ville tatt en titt på forhandlerlisten til Simrad (står på hjemmesiden til Navico?) og tatt en telefonrunde. Det er ikke umulig at det kan ligge en "overligger" på et lager et eller annet sted. Skulle du finne den, er jeg ganske sikker på at du kan forhandle deg fram til en god pris uansett. Utstyret er utgått og det er neppe mange som kommer til å etterspørre denne etter deg. Prisen på kontrolleren vil jeg i utgangspunktet tippe er ca. 2-3 ganger hva en ny 2007 modell VHF av god kvalitet MED dsc ferdig innebygget koster, så det bør være romslig monn for en prisdiskusjon. Redigert 20.August.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 20.August.2007 Del på Facebook Svart 20.August.2007 Må bare låne tråden litt.. Jeg handla meg akkurat en 8300. Kan denne også kobles mot DSC-kontrolleren eller er det det som er forskjellen på 8300 og 8400? Har ikke klart å finne hva som er forskjellen på 8400 og 8300, de har samme brukerveiledning.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Tjond Svart 20.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2007 Hei Belgarath Det er visstok bare 8400 som med en egen kontroller for DSC har denne muligheten. Men 8300 ble levert i to utgaver. En med og en uten SOS knapp som ved sammenkopling mot gps vil sende ut posisjon samen med nødkallinga. Går det ann å spørre hva du måtte gi for din 8300? Vurderer en 8400 jeg har på hånda pga plasseringsproblemer, men har ikke DSC kontroller'n. Samtidig så er det jo selve VHF radioen som er interressant. Plasker stort sett i Oslofjorden og der er en skjelden alene. Har jo GPS/plotter så skal vel ikke være helt hjelpesløs hvis det skulle gå galt. Er mulig jeg tar feil, men er kanskje litt hysterisk dette med DSC, men iom at denne har mulighetn, så kunne det jo være greit hvis en kom over kontrolleren til en overkommelig pris. Og liker muligheten å "gjemme vekk" radio. Er vel noe enklere å bare nappe ut plugg til håndsettet når en forlater båten. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
TideRace Svart 20.August.2007 Del på Facebook Svart 20.August.2007 (redigert) Har du vurdert å i stedet kjøpe en fabrikkny VHF som har mulighet for ekstra håndsett? Både Icom og Navman har dette uten at det behøver å bli så kostbart. Du kan montere hovedapparatet nede i kabinen på Huwa`en og trekke kabelsettet til det ekstra håndsettet opp til styreposisjonen. Da vil du som på Simrad`en få alle betjeningsmuligheter på håndsettet i tillegg til mikrofon, høytaler og display. Prismessig tror jeg ikke dette behøver å bli særlig dyrere enn RS8400-prosjektet ditt dersom du skal inkludere dsc. Betjeningen på en ny vhf av overnevnte typer vil nok også være bedre enn RS-8400 med løs dsc-modul. Redigert 20.August.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 20.August.2007 Del på Facebook Svart 20.August.2007 Joda, var en SOS utgave jeg fant. Ga 2500 for den. Kunne selvfølgelig fått en ny Nexus for samme prisen, men jeg er nå en gang litt svak for Simrad. Er litt "seriøs bissniss" over det. Dessuten er det som du sier "blackbox" typen og et ordentlig telefonrør.. Har sett de på ebay innimellom og de havner stort sett på 2-2500 (med frakt og moms) så jeg tror det er en fornuftig pris.. Brukte VHFer av kjente merker uten DSC havner fort på 1-1500 på bruktmarkedet synes jeg.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Tjond Svart 20.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2007 Joda, jeg er vel i den leier'n også med en "ny" med ekstra håndsett. Lar tråden ligge åpen i håp om kanskje det skulle nappe vedr controller'n. Har god tid da båten ikke kom på vannet i år og står godt plassert ute i enga. Og har enda noen dager på å se om jeg går for den gode gamle 8400-VHF'en. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
ohaaland Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Hei! Er i samme situasjon nå. Fant du en DSC controller og kan du dele litt "detektiv-erfaring" med meg? Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Hei Litt usikker på hva du mener, men er du på jakt etter en controller? Prøv å høre her: Øystein Bredal-Thorsen Country Manager Navico Norway AS Strandveien 18 N-1327 Lysaker Mobil +47 902 62238 Direkte +47 6712 6443 Sentralbord +47 55941000 De hadde en jeg vurderte, men kom over en RS87 som jeg kjøpte i stedet. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
ohaaland Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Ja, jeg tok kontakt med Navico, men de hadde ikke noen DSC-controllere inne. Om noen på nettet her hører om noe så er jeg veldig takknemlig for tips! :-) Sitér dette innlegget Link to post
SVARAA Svart 15.November.2021 Del på Facebook Svart 15.November.2021 Er det noen som har spesifikasjonene på GPS antenna til RS 8400 DSC. Jeg trenger antenne til DSC enheten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.