Jump to content

Autopilot i Bavaria 30 cr

buss

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en bavaria 30 cruiser 2005 mod som jeg holder på å skal innstalere raymarine "wheel pilot" i. Nå viser det seg imidlertid at ror akslingen er 2,5 -3 cm for kort til at jeg skal få plass til "wheel piloten". Er det noen som har erfaring med dette fra tidligere? Ser ut som jeg må ha ny aksling fra tyskland. Er det noen som vet hvordan akslingen kan løses?

Håper noen har noen ider :crazy:

Vet ikke om jeg forsto dette helt men skal du ha en rattpilot montert nede på rorakslingen og ikke i senter av rattet ?

Vedlagte bilde er av min rattpilot , den er montert på en flat pidestall type og ikke på den vanlige runde søyla som du nok har på bavariaen , snakker vi om samme pilot ?

baaten3.jpg

Redigert av Enzo (see edit history)

Hvor mye for lite snakker vi om ?

Du kan ta bort de gummiforingene som skal være mot ekene på rattet og dermed tjene en halv cm der , alternativt kan du vel sette en stoppskive eller to på rattakslingen og få noen millimeter der.

Har du mulighet til å ta noen bilder , trodde det var rundt søylepidestall på bavariaene

Om jeg har skjønt problemet rett så er det akselen ut av pidestallen som er for kort her... det vil si rattet er for nært pidestallen slik at du ikke får plass til kransen til piloten...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Da tror jeg du bare kan glemme svising her.... men kan sjekke med Lewmar om de har en lenger aksel som du kan skifte.. Vet ikke om dette finnes med det skader ikke å sjekke

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...