buss Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Hei. Jeg har en bavaria 30 cruiser 2005 mod som jeg holder på å skal innstalere raymarine "wheel pilot" i. Nå viser det seg imidlertid at ror akslingen er 2,5 -3 cm for kort til at jeg skal få plass til "wheel piloten". Er det noen som har erfaring med dette fra tidligere? Ser ut som jeg må ha ny aksling fra tyskland. Er det noen som vet hvordan akslingen kan løses? Håper noen har noen ider Quote Link to post
Enzo Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 (edited) Vet ikke om jeg forsto dette helt men skal du ha en rattpilot montert nede på rorakslingen og ikke i senter av rattet ? Vedlagte bilde er av min rattpilot , den er montert på en flat pidestall type og ikke på den vanlige runde søyla som du nok har på bavariaen , snakker vi om samme pilot ? Edited August 21, 2007 by Enzo (see edit history) Quote Link to post
buss Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 (edited) Hei. Ja snakker om samme type pilot. Men probleme mitt er at ratt akslingen blir for kort. Ratte kommer for nærmt pidestallen slik at det ikke blir dårlig plass til ratt piloten. Noen som har vært borte i noe liggnende tidligere??? Edited August 22, 2007 by buss (see edit history) Quote Link to post
Enzo Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Hvor mye for lite snakker vi om ? Du kan ta bort de gummiforingene som skal være mot ekene på rattet og dermed tjene en halv cm der , alternativt kan du vel sette en stoppskive eller to på rattakslingen og få noen millimeter der. Har du mulighet til å ta noen bilder , trodde det var rundt søylepidestall på bavariaene Quote Link to post
Stigt:-) Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 (edited) Rattpilot Har du sjekket denne siden, det er en 36 AC men avstanden mellom pidestall og ratt er vel tilnærmet lik skulle en tro? Hilsen Stig Redigert: Glem det, du har postet i den tråden også så jeg etterpå. Edited August 22, 2007 by Stigt:-) (see edit history) Quote Link to post
Allan E Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Kutte og sveise inn et lite stykke rundtstål. Quote Link to post
buss Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 Hei. Takk for mange gode forslag. Snakker om ca 3 cm for kort i forhold til den linken med 36 b. Skal prøve å få tatt noen bilder slik at det vises. Ja har vært inne på tanken å skjøte på men har ikke så veldig lyst til det. Quote Link to post
Sydvesten Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Om jeg har skjønt problemet rett så er det akselen ut av pidestallen som er for kort her... det vil si rattet er for nært pidestallen slik at du ikke får plass til kransen til piloten... Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
buss Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 Hei. ja stemmer, rattet blir fornærmt pidestallen slik at det ikke blir nok plass til "wheel piloten". Frode Quote Link to post
Sydvesten Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Da tror jeg du bare kan glemme svising her.... men kan sjekke med Lewmar om de har en lenger aksel som du kan skifte.. Vet ikke om dette finnes med det skader ikke å sjekke Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.