Jump to content

Yamaha 115 to-takt kaldstartproblem


HG123

Recommended Posts

Har en 115 HK Yamaha fra 92 som er treg å starte når den er kald. Det må kinnes mye.

 

I varmt vær , dvs mer enn 20 grader starter den kvikt.

Chokesolenoiden og spjeldene til choke fungerer som den skal.

 

I tillegg er ikke tomgangen perfekt, men til å leve med.

Utover dette fungerer motoren som den skal, ingen problem i mellomregister eller toppturtall....

 

 

 

Snakker vi tenning?

Snakker vi forgasserjustering?

Kanskje dårlig komp på en sylinder eller 2?

 

 

 

Noen som har noen forslag?

Link to post


Hvis batterikablene er fra 92 ville jeg startet med å bytte disse. 15 år med irr og oksydering gjør sitt til at startmotoren ikke får den samme dreisen som den skal ha. Merket selv stoor forskjell da jeg fikk nye kabler til min 92mod 60hk.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...