Jump to content

På tide å begrave "stridsøksen" på forumet


Sydvesten

Recommended Posts

Takk for initiativet, Sydvesten!! Veldig bra.

 

Har vært medlem her inne i 3 1/2 år og har opplevd forumet som et seriøst og meget verdifullt forum gjennom disse årene. Jeg opplever at BP har oppsiktsvekkende mange seriøse bidragsytere. De aller fleste har et ønske om seriøsitet. Så lenge dette er grunnholdningen er det totalt uproblematisk om noen medlemmer en gang i blant har en utblåsninger i ny og ne, eller humor som blir på kanten. Verre blir det når det kan bli tvil om de grunnleggende motivene for å bidra. Jeg er ikke redd for "stridsøks innimellom, men tror det kan være ødeleggende om destruktivitet blir hovedmotiv for å delta.

 

Problemet den siste tiden tror jeg nok at det er blitt større sprik i oppfatningen av hva forumets funksjoner skal være.

 

- Noen ser kanskje på BP hovedsaklig som et sted for diskusjon og det å bryne uenighet

- Noen ser kanskje på BP som et sted der underholdningsverdien er viktigst

- Noen ser kanskje på BP som et sted der det å dele erfaring, stille spørsmål og svare på spørsmål er viktigst

 

osv, osv.

 

Det bør være stor takhøyde og rom for at forumet kan innfri ulike funksjoner.

 

Seriøsitet har vært BP`s varemerke fra dag en. Det har vært og er et sted der en får svar på praktiske problemer, der en kan ta del i andres erfaringer og dele av egne erfaringer.

Skal vi fortsette å hegne om seriøstet som BP`fremste styrke bør hver og en av oss sørge for at vi tenker gjennom følgende før vi poster:

 

- "bygger det opp" det jeg skriver opp - eller river det ned?

- er dette nyttig for andre?

- er dette vesentlig og viktig for andre?

- er dette i henhold til temaet?

- inneholder innelegget humor, er dette moromst for de fleste, eller bare for meg selv?

 

La hver enkelt av oss, med denne tråden gjør det vi kan, for å bidra til at BP fremdeles kan fortsette å være en viktig kilde til båtkunnskap! :flag:

Link to post
Share on other sites

Seriøsitet og kunnskap var det som gjorde at jeg først ble interesert i Baatplassen. Det har gått endel nedover i det siste, men oppdelingen av forumet, moderatorenes heltemodige innsats og ens egen mulighet til å IKKE svare på enkelte innlegg, gjør at jeg fremdeles synes dette er er bra sted!

Link to post
Share on other sites

For ordens skyld så vil jeg ikke navngi andre enn meg selv her.. men jeg tror de fleste av oss er såpass oppegående at vi innser at vi ikke alltid bidrar positivt til miljøet her på dette eminente forumet...

Sydvesten, kan vi ha en avtale om at du sender meg en IM dersom jeg bidrar alt for negativt her på BP? Fint om du og andre også peker på de negative innleggene mine. Dermed blirt det kanskje noe lettere for meg å moderere dem. Jeg ser at jeg er blant de 50 som skiver endel her på BP - og da kan det kanskje være hensiktsmeeige å lære seg litt fornuft etter hvert. Jeg blir fort engasjert -og da avtar evnen til refleksjon.

Link to post
Share on other sites

Jeg har tidligere påstått at dette forumet er en koseklubb og ikke et diskusjonsforum. "Koseklubben Grei" kalte jeg baatplassen.no.

 

En diskusjon blir det ikke når alle mener det samme. Usakelige kommentarer er også kommentarer. Etter mitt syn er egentlig det meste ok, med unntak av direkte personangrep.

 

Et snev av Alzheimer ?

Link to post
Share on other sites

tror ganske sikkert ikke sydv mener du roaldb når han skriver dette.. eneste problemet her ,synes jeg er noen få som har svært kraftig ubalanse mellom seriøse og useriøse innlegg. burde minst ha en grense på 50\50. det er det faktisk noen som ikke har :-(. ellers så håper jeg vi aldri blir som haaaaavgapet . knallharde diskusjoner og morsommheter hører hjemme her også synes jeg, men ikke når trådstarter presiserer at han ikke er interessert i slikt.. ( ja, jeg gjentar meg selv for 12 gang )

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...