elna Startet 24.August.2007 Del på Facebook Startet 24.August.2007 Jeg må trolig lakke om hele skroget på båten min etter en skade tidligere i sommer, der særlig den ene skrogsida ble helt oppskrapet da utriggeren på brygga vrengte seg under en kuling. Har noen en idé om hva det koster å få gjort det bra? Det dreier seg om en seilbåt på 38 fot. Den har vært lakkert en gang tidligere(det er altså ikke gelcoat som er underlaget nå, men tokomponent-lakk med primer under, om det skulle ha noen betydning) Har noen synspunkter på om jeg med det samme burde ta skroget under vannlinja? Det er ingen skader der, så vidt jeg vet. Er også interessert i tips om folk som tar på seg en jobb som dette i Fredrikstad-området, er temmelig usikker på om dette er noe jeg har tid og evne til å gjøre sjøl.. Sitér dette innlegget Link to post
elna Svart 29.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2007 Er det ingen som har fått andre til å lakkere om båten her? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Sjekket emneoversikten om lakkering? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Så stor båt koster ett sted mellom 50,000 ,- til 70,000 .- hvis du skal ha det 100% strøkent med mellomsliping og polering , men tar du en telefon til Bærum plast så kan de sikkert gi deg en ca pris på jobben Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 (redigert) En tanke, Elna: Hvis du kjøper original gelcoat (2-komponent), og sparkler ripene(tykt). Så pusser du ned med finere og finere sandpapir, for til slutt å rubbe, polere og seale med gelcoat-sealer. Det er fullt mulig at resultatet blir like bra som å lakkere ! Andre som har innvendinger på dette ? Redigert 29.August.2007 av Worry (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
elna Svart 29.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2007 Sjekket emneoversikten om lakkering? Ja, jeg mener jeg leste ganske mye, men fant stort sett bare gode råd og tips om hvordan man skulle gjøre det selv. Skal likevel ikke se bort fra at det var tråder jeg overså. Sitér dette innlegget Link to post
elna Svart 29.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2007 Takk! En tanke, Elna: Hvis du kjøper original gelcoat (2-komponent), og sparkler ripene(tykt). Så pusser du ned med finere og finere sandpapir, for til slutt å rubbe, polere og seale med gelcoat-sealer. Det er fullt mulig at resultatet blir like bra som å lakkere ! Andre som har innvendinger på dette ? Problemet er at det er lakk fra før, tror det blir vanskelig å begynne med gelcoat igjen her..? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Nei da nytter jo ikke det ! Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 En tanke, Elna: Hvis du kjøper original gelcoat Han jeg stod ved siden av på slippen ifjor hadde fått gjort dette på sin 36(?) fots Swan. Han påstod at jobben hadde kostet 250.000,- Men pent, det ble det. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
NovaMan Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Jeg fikk et prisoverslag sist vinter fra Bærum Plastservice på kr. 35' + mva for å ta min Windy 23. mvh. Terje Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Greit nok att det er mye jobb når du skal lakkere men 250,000.- tar kaka , men 43.750.- for en 23 fots båt er vel også litt i overkant av hvor prisen bør ligge hvis båten er hel og pen da og kun trenger litt ny lakk Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 250.000 var prisen for å sprøyte flere lag med ny gelcoat på hele skroget, og sikkert en hel masse jobb med å sparkle og pusse først. Bare lakkering blir noe annet. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.