Jump to content

lakkering pris

elna

Recommended Posts

Jeg må trolig lakke om hele skroget på båten min etter en skade tidligere i sommer, der særlig den ene skrogsida ble helt oppskrapet da utriggeren på brygga vrengte seg under en kuling.

Har noen en idé om hva det koster å få gjort det bra?

Det dreier seg om en seilbåt på 38 fot. Den har vært lakkert en gang tidligere(det er altså ikke gelcoat som er underlaget nå, men tokomponent-lakk med primer under, om det skulle ha noen betydning)

Har noen synspunkter på om jeg med det samme burde ta skroget under vannlinja? Det er ingen skader der, så vidt jeg vet.

Er også interessert i tips om folk som tar på seg en jobb som dette i Fredrikstad-området, er temmelig usikker på om dette er noe jeg har tid og evne til å gjøre sjøl..

Takk!

En tanke, Elna: Hvis du kjøper original gelcoat (2-komponent), og sparkler ripene(tykt). Så pusser du ned med finere og finere sandpapir, for til slutt å rubbe, polere og seale med gelcoat-sealer. Det er fullt mulig at resultatet blir like bra som å lakkere !

Andre som har innvendinger på dette ?

Problemet er at det er lakk fra før, tror det blir vanskelig å begynne med gelcoat igjen her..?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...