dixie 27 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Hvilken båttype i filmen att angöra en brygga? Har nettop sett filmen og lurer på hva slags båt dette er. Var fin størelse på denne tre-seileren, og med innenbords motor. Quote Link to post
Pam65 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Det er en Nordisk Folkbåt. Quote Link to post
hymer Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 (edited) En folkbåt med innembords motor kalles ofte "konvertert folkbåt". De kom jo uten motor orginalt, og mange har "bare" påhenger. Hvor er Gunga Din, vår expert på Svenske farvann (og båter) ? Edited August 25, 2007 by hymer (see edit history) Quote Link to post
dixie 27 Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 Ok. Trodde jeg hadde funnet den optimale båten jeg nå. Synes ikke det er alt for fint med en ny påhenger bakpå en slik skute, heller en upålitelig gammel innenborder med sveivstart da. Virket jo ganske romslig nedi også, utrolig hva de får til på film. Lignende bater med innenbords, finnes det da? Eller må man opp i størrelse og pris, typ vindö? Quote Link to post
P. K. Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 To båter som jeg liker godt og som sikkert du også vil like, er: Misil I: og P28: Begge er å regne som forgjengere til Hallberg-Rassy-båtene, og du finner masse informasjon på www.hallberg-rassy.com under "yachts" og "previous models" Quote Link to post
P. K. Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Her er forresten et tøft gammelt bilde av en Misil med ivrig mannskap, det synes jeg nesten alle burde få se: Quote Link to post
Recommended Posts