Jump to content

mer effekt volvo tamd40B

simarli

Recommended Posts

Den samme blokken er brukt i nyere moterer feks TAMD41 hvor det er 200 hk. Det vil si at det mulig å "oppgradere" til 41, men det vil bety at du må ha ny topp m.m..... Mao kostbart. Finnes sikkert enklere grep å gjøre men det er nok ikke å anbefale i det lange løp. Sier meg sånt sett enig i fjordbuss, det er best å la være.

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Nå vet ikke jeg alt om 40 og 41 maskinene. Men mer ladetrykk og mer diesel vil gi mer varme. Da vil behoved for mer kjøling dukke opp, også i form av stempelkjøling. Har ikke 40 maskinen kjøling under stemplene vil du mest sannsynlig brenne hull i stemplene som igjen vil føre til særdeles dårlig kompresjon... :wink:

Har du for liten maskin så er mitt råd følgende. Skaff deg ny maskin og selg den du har. Det er bedre å få noen kroner for den du har enn å ødelegge den. Om du presser ut 20 ekstra gamper av maskinen din så vil du ikke merke mye til det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...