Jump to content

Kjøp av båt


torik

Recommended Posts

Takker for svaret, men denne båten er solgt for lenge siden. Det var Sandviken som var 84 mod. Jeg har ringt på flere båter som står annonsert på nettet, men flere av de er solgt for lenge siden, så jeg oppfordrer folk til å slette annonsene etter at båten er solgt

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Ser litt på nettet ang båter. Hadde egentlig tenkt å vente til neste vinter med å kjøpe båt,men det dukket opp en båt som kan virke veldig lovende.

 

 

Barracuda

 

Noen som har erfaringer med denne typen båt?

 

Eneste minust er vann + toalett. Noen som vet om dette går an å legge inn ???

 

Ellers virker denne ganske grei.

 

Stor overgang fra en snekke,men det er noe slikt vi er interresert i.

(Vi har en del lange turer når vi er ute på tur. I snekken ca 6-9 timer 1vei.)

Link to post
Share on other sites

Båten minner veldig mye om Fjord 21Weekender og Fjord 24 Weekender.

Bilde

Mer bilder finner du på http://www.fjordclub.com/Modeller/Fjord24W/gallery.html. Om de er samme båt som er overtatt av Barracuda etter at Fjord gikk konkurs er det et velprøvd konsept.

 

Båten har dieselmotor - og det er bra synes jeg. Har ingen erfaring med eldre Mercruiser motorer. Om du ser for deg å bruke båten til overnattingsturer kan toalett og vann være fint å få satt inn.

 

Det ligger en tilsvarende båt med bensinmotor på Baatnett.no, og den har separat toalettrom.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten minner veldig mye om Fjord 21Weekender og Fjord 24 Weekender.

Bilde

Mer bilder finner du på http://www.fjordclub.com/Modeller/Fjord24W/gallery.html. Om de er samme båt som er overtatt av Barracuda etter at Fjord gikk konkurs er det et velprøvd konsept.

 

Båten har dieselmotor - og det er bra synes jeg. Har ingen erfaring med eldre Mercruiser motorer. Om du ser for deg å bruke båten til overnattingsturer kan toalett og vann være fint å få satt inn.

 

Det ligger en tilsvarende båt med bensinmotor på Baatnett.no, og den har separat toalettrom.

Var ingen bilder innvendig av bensin utgaven. Noen andre som vet om dette er en videreutvikling av Fjord?

 

Sendte mail til selgeren igår, men har ikke fått noe svar ennå.

Link to post
Share on other sites

Ser at den er lik en Fjord 21/24, men jeg tror ikke dette er en kopi/videreutvikling. Hvis du ser nøye på bildene så er ikke skroget likt, det er heller ikke så likt at det kan være en videre utvikling, mener jeg... Uansett, det trenger ikke være dårlig for det!

 

Vanskelig å si om det er et kupp, men såpass ny motor er jo et kjempepluss. Min erfaring etter en sesong med slikt utstyr i kjelleren er at det er utrolig mye leamikk på fremdriftssiden i en båt med drev. Jeg har nok være ekstra uheldig, men dette med nyere motor ser iallefall jeg som en meget stor fordel. Du må selvsagt uansett se om denne motoren er godt vedlikeholdt, 5 år er lenge hvis den ikke er vedlikehold riktig og ingenting hvis det lille som skal gjøres er gjort riktig...

 

Har ellers ingen formening om prisen er god, en gammel båt bør alltid gås nøye over før kjøp uansett om det virker rimelig ved første øyekast...

 

Lykke til! :sailing:

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Heisan

 

Det er ikke en videreutvikling av Fjord.Fjord 21og24 ble sluttprodusert 1987 men het da 650se og 725.Det har vært endel etterlikninger av Fjord som f.eks Barracuda og sea ray hadde også en som var nesten indentisk med Fjord sine båter,de kom da ti år etter at Fjord Plast som lanserte sin første Weekender i 1968.

 

Hilsen

Trond J

Trond J

Fjord boat club

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har nå solgt motoren til båten jeg har. Da båten ikke blir ferdig før om lenge. Så da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en båt og motor til ca 25000,- skal brukes på vannet her jeg bor. Og på sjøen i ferien min. Skal kunne frakte 5 personer. Noen som har noen forslag til båt? Ikke alt for treg båt. Og ikke større enn 16 fot.

Link to post
Share on other sites

Denne ligger til salgs på "salgsiden her på Båtplassen.

Eldre askeladden 14 fot, 25hk Yamaha, Henger. Selges 25 000 .

Kanskje litt innhabil her, men dette er en god å stødig båt som greit transporterer 5 pers. Ta kontakt hvis du er interesert så kan jeg sende deg noen bilder.

 

Mvh Gismo

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...