Jump to content

Nye forbruksbatteri - Hankook XV31MF.

thagen

Recommended Posts

Hei.

Har 6 stykker til forbruk av disse ombord. 3 av dem er 3 år gamle og de resterende 3 ble kjøpt i fjor på sommertilbud til 750Kr stykket. Du får dem gjennom forhandlere i superdekk kjeden. se www.superdekk.no

Dette er "tette", ventilregulerte, batterier som ikke skal etterfylles. I tillegg ti lvanlige batteripoler er det også 8mm skrueterminaler.

Importør

Nordisk Dekk Import AS

Telefon: 69 83 34 10

Fax: 800 80 121

Hankook Battery

Topp kvalitet, 2 års garanti!

Jarle

Kapasiteten på Nautilusene er OK. Bruker mine to 115 Ah ned til ca. -110Ah (ca. 50% av banken) og da er hvilespenningen 11,8V. Men problemet er at spenningen faller altfor mye ved belastning! Har jeg hvilespenning på 12,0V og starter Wallas'en (koketopp) faller spenningen til under 11,8V og Wallas'en tenner ikke. :headbang:

Da spiller det ingen rolle hvordan kapasiteten er når forbrukerne opplever batteriene som langt nede.

Hei !

Løp og kjøp !Jeg har hatt to stk et par år.De er helt greie.Vanlige blyakkumulatorer er ikke "high tec" så der tror jeg en kan kjøpe fra "u- land".Nå er ikke Sørkorea noe u-land heller.De greier nok fint å lage batterier.

Hilsen Gutek

Du verden! Interessert i et lynkurs om Sør-Koreansk forskning og industri innenfor f eks digitalteknikk og skipsbygging ? Kjenner en Sør-Koreaner som gjør det billig. (Er ikke vant til å få så godt betalt de gutta der vet du).

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Jeg ville ikke nølt med å kjøpe Sønnak batteriene. Og det gjorde jeg heller ikke i vår da jeg byttet ut de gamle Sønnak Freelinebatteriene mine. Syntes de bekynte å holde litt kortere på kapasiteten enn da de var nye, men ikke mye. Men det var kanskje ikke å vente da de var 9 år gamle? Hadde jeg hatt plass, skulle jeg hatt de som en reservebank i båten. De har selvfølgelig fått godt stell og aldri vært under 50% utladet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 år senere...

Nytt spørsmål i gammel tråd :smiley:

I Ørnen har vi et Hankook XV31MF startbatteri, kan noen fortelle meg hvilken ladespenning som skal brukes på dette batteriet.

På webben fant jeg følgende utsagn : The Exrider batteries are calcium batteries and sealed.

Hva betyr dette for ladespenningen, skal det ha lavere spenning som GEL feks?

Takknemlig for hjelp.

vimpel_signatur.gif

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...