thagen Startet 28.August.2007 Del på Facebook Startet 28.August.2007 Hei. Skal kjøpe to nye forbruksbatteri på ca 115 Ah, lengde ca 34 cm. Har fått tilbud på Hankook XV31MF til kr 1000 pr stk. Har søkt på nettet, men kan ikkje finne noko informasjon om dei. Er det nokon som kjenner til desse/ har erfaring med dei? Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 28.August.2007 Del på Facebook Svart 28.August.2007 Hei ! Løp og kjøp !Jeg har hatt to stk et par år.De er helt greie.Vanlige blyakkumulatorer er ikke "high tec" så der tror jeg en kan kjøpe fra "u- land".Nå er ikke Sørkorea noe u-land heller.De greier nok fint å lage batterier. Hilsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
JFE Svart 28.August.2007 Del på Facebook Svart 28.August.2007 Hei. Har 6 stykker til forbruk av disse ombord. 3 av dem er 3 år gamle og de resterende 3 ble kjøpt i fjor på sommertilbud til 750Kr stykket. Du får dem gjennom forhandlere i superdekk kjeden. se www.superdekk.no Dette er "tette", ventilregulerte, batterier som ikke skal etterfylles. I tillegg ti lvanlige batteripoler er det også 8mm skrueterminaler. Importør Nordisk Dekk Import AS Telefon: 69 83 34 10 Fax: 800 80 121 Hankook Battery Topp kvalitet, 2 års garanti! Jarle Sitér dette innlegget Link to post
thagen Svart 28.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2007 Har ringt litt rundt, fått tilbod på Exide Nautilus Freeline til kr 1200 pr stk. Desse er m.a.o. litt dyrare, men kanskje litt meir kjent? Er det elles nokon som kjenner til batteri med meir Ampere som har dei samme fysiske måla som desse batteria? Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 28.August.2007 Del på Facebook Svart 28.August.2007 (redigert) Jeg endte opp med 2 stk Varta 110 til under 1.000 pr stk i sommer - på Mekonomen - i mine ører klinger det bedre enn Herbie -koh Redigert 28.August.2007 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 28.August.2007 Del på Facebook Svart 28.August.2007 Hei Eg er ikkje nøgd med våre Sønnak/Exxide 2*220 Ah forbruksbatterier. Dei er tre å gamel og vikra slappare enn dei gjode i byrjinga. Dei har fått godt stell. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Caluna Svart 28.August.2007 Del på Facebook Svart 28.August.2007 Ligg unna Exide Nautilus Freeline! Nok av tråder her på baatplassen med frustrerte batterieiere som klager over slappe batterier med altfor stort spenningsfall. Jeg er en av disse...... Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 28.August.2007 Del på Facebook Svart 28.August.2007 (redigert) Hei. Kjenner til det med spenningsfallet på Exide Nautilus Freeline, men har noen erfaring om kapasiteten også er dårlig ? Har forøvrig et Hankook MF 110 AH som synes å være bra. Kan også brukes som startbatteri da det har 900 CC. mvh Haba Redigert 28.August.2007 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Caluna Svart 28.August.2007 Del på Facebook Svart 28.August.2007 Kapasiteten på Nautilusene er OK. Bruker mine to 115 Ah ned til ca. -110Ah (ca. 50% av banken) og da er hvilespenningen 11,8V. Men problemet er at spenningen faller altfor mye ved belastning! Har jeg hvilespenning på 12,0V og starter Wallas'en (koketopp) faller spenningen til under 11,8V og Wallas'en tenner ikke. Da spiller det ingen rolle hvordan kapasiteten er når forbrukerne opplever batteriene som langt nede. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Hei !Løp og kjøp !Jeg har hatt to stk et par år.De er helt greie.Vanlige blyakkumulatorer er ikke "high tec" så der tror jeg en kan kjøpe fra "u- land".Nå er ikke Sørkorea noe u-land heller.De greier nok fint å lage batterier. Hilsen Gutek Du verden! Interessert i et lynkurs om Sør-Koreansk forskning og industri innenfor f eks digitalteknikk og skipsbygging ? Kjenner en Sør-Koreaner som gjør det billig. (Er ikke vant til å få så godt betalt de gutta der vet du). Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
OPTIMAL Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Hvorfor ikke kjøpe den beste type forbruksbatterier . Taksjonsbatterier som brukes i lifter feiemaskiner golfbiler mm. 190 amp trackblock 6 v koster ca 1500 kr Vil vare dobbelt så lenge som et fritidsbatteri. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Jeg ville heller lagt på litt, og kjøpt batterier fra Leoch, har et par slike selv.. Staubo importerer og selger de.. http://www.staubo.no/product.cfm?path=2,16,45,47 OG.. Prisene der er å se på som ytterst VILLEDENDE. Ring og be om pris, så får du glatt en god del i avslag.. Faktisk ganske mye vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Jeg ville ikke nølt med å kjøpe Sønnak batteriene. Og det gjorde jeg heller ikke i vår da jeg byttet ut de gamle Sønnak Freelinebatteriene mine. Syntes de bekynte å holde litt kortere på kapasiteten enn da de var nye, men ikke mye. Men det var kanskje ikke å vente da de var 9 år gamle? Hadde jeg hatt plass, skulle jeg hatt de som en reservebank i båten. De har selvfølgelig fått godt stell og aldri vært under 50% utladet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
S/Y Ørnen Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Nytt spørsmål i gammel tråd I Ørnen har vi et Hankook XV31MF startbatteri, kan noen fortelle meg hvilken ladespenning som skal brukes på dette batteriet. På webben fant jeg følgende utsagn : The Exrider batteries are calcium batteries and sealed. Hva betyr dette for ladespenningen, skal det ha lavere spenning som GEL feks? Takknemlig for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Sønnak Natulis har 2 forskjellige typer batterier. Det ene heter Nautilus freeline, og det andre Nautilus Marine. De som heter Marine skal visstnok være mye bedre i båt, enn de andre. Noen som har erfaring med dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Noen som vet hvor man får kjøpt hankook batterier?! Superdekk kjeden har sluttet å selge disse for 2 år siden fikk jeg beskjed om! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.