Jump to content

Leverandør annonser


bliss X

Recommended Posts

Da er leverandør annonser åpnet igjen. Vi ønsker intill videre at det ikke annonseres for Raymarine produkter i formuet.

Der er sikkert noe jeg ikke har fått med meg, men hvorfor? Er det dårlige produkter, eller er der noe annet ute og gå?

 

Ps. Dette innlegg er absolutt ikke skrevet for å vere negativ eller for å reklamerer for Raymarine, jeg bare lurer :smiley::smash:

Hvis jeg skrev noe dumt, beklager jeg så mye.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Les tråden https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1073250001

og spesielt det Stavanger Seil har skrevet om sine tidligere tilbud og importøren.

 

Av denne årsaken ble leverandør forumet midlertidig stengt, men er nå åpnet igjen. Siden importøren ikke vil brida til å få bragt klarhet i saken, ønsker vi heller ikke at det annonseres produkter fra denne importøren på baatplassen.no

Link to post
Share on other sites

Håper å se tilbud fra Stavanger Seil igjen. synd med saken, men hva om du, Stavanger Seil, kunne få til en parallell import av Raymarine produkter til gunstige priser?

Import kan være fristende (spesielt siden jeg har gode kontakter i USA) men vi jobber i utgangspunktet for å ha et langsiktig, godt forhold til alle importørene vi samarbeider med og tror dette er den beste vei å gå for å kunne tilby både gode produkter, fornuftige priser og svært god service.

Ikke alltid like lett når man føler seg motarbeidet, men bruker man sunn fornuft og orienterer seg mtp motpartens situasjon (og legger godviljen til) så skjønner man ofte både reaksjon og handling.

Selv om man ikke skal fnyse av noen prosenter fra eller til så er mitt inntrykk at man generelt sett, lett finner en forhandler som kan tilby det man ønsker til en fornuftig pris (også sammenlignet med utlandet) i dagens båtutstyrsmarked i Norge. Selv om det finnes unntak (VHF, nødpeilesendere osv) så virker det på meg som om utviklingen (spesielt innen båtelektronikk) går rette veien mtp. kundevennlige priser.  

Om man på sikt skal kunne gi spesielle tilbud til båtplassmedlemmer så tror jeg dette bør være et samarbeid mellom importører som i samarbeid med lokale forhandlere ser et potensiale i å markedsføre seg direkte mot en stor gruppe båteiere. Et eksempel fra databransjen: HP sendte ut en mail og sa at de ville kjøre en kampanje på et produkt med 8% avanse. De som ville kunne være med. De som ville bruke tiden på å forsøke å selge produkter med større marginer eller hadde noe etter egen vurdering mer fornuftig å gjøre lot være.  Jeg har litt problemer med å se hvilket båtutstyrs produkt som kunne skape et stort nok volum til at en importør i samarbeid med forhandlere virkelig ville bli fristet til å kunne bidra til et spesilelt godt tilbud som monner litt i lommeboken. Om noen her ønsker å virkelig gå inn for at medlemmer skal få best mulig pris så kan man lage en liste over hva baatplassen.no brukerene planlegger av innkjøp denne sesongen for deretter å sjekke om noen vil bidra til å gi noen ekstra rabatter mot et visst volum.

Dette blir kanskje noe vel omstendelig men muligheten finnes ihvertfall.

 

Atle

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...