Jump to content

Ny Bavaria, pruting ok?

L4ngley

Recommended Posts

Dette må gjelde de mindre Hanse, 430 og 470 blir endel dyrere enn Bavaria 42C og 46C.

De større Hanse-modellene er bygget med epoxy-skrog og blir nok dermed litt dyrere. Et annet spørsmål er hvilke størrelser som er sammelignbare. Jeg er ikke helt sikker på om jeg ville sammenlignet en Bavaria 42 med en Hanse 430, men dette kommer selvsagt an på øyet som ser og til hvilken bruk man kjøper båt.

Pruting på samme måten som når man kjøper skinnvæske i syden tror jeg ikke har mye for seg. :discuss:

Nei, det skal være visst.

Kjøper man bøter som har lang leveringstid og hvor selgere har fått en begrenset kvote av årets produksjon så er det liten nytte å prute i gode tider. På tilleggsutstyrog leveringsbetingelser kan man derimot oppnå en del.

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
så på en båt til 1250.000 har de 300.000 i fortjeneste. Det er en høy margin til å være båtbransjen

Ut fra tallene til Lunde Båt mv opereres det med solide marginer.

Så prutingsmonnet er tilstede, men om du får en båt noe billigere av den grunn tviler jeg sterkt på....

Gode tider= for å få båt må en betale et solid bidrag til produsent/ leverandør.

En liten jibb i utvelgelsesprosessen.

Hadde kansje håpet det var litt mer en noen tusenlapper å prute på, hadde håpet kanjse opp mot 5%. Så etter å ha lest denne tråden har jeg begynt å kikke på bruktmarkedet.

Når det gjelder ståhøyde så er jo det et nytt moment. Har lest noen artikler om 31 foteren, ingen som nevner problemer med ståhøyde. Det er forsåvidt dårlig.

Jeg er selv 1.85, så det er faktisk noe som trekker _sterkt_ ned.

Edit: Flyttet spørsmål om autopilot til ny tråd..da det ikke har noe med denne tråden å gjøre.

Takker igjen for alle innspill.

Redigert av L4ngley (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...