Jump to content

Ny lydisolasjon - fjerne gammelt lim

Zach

Recommended Posts

Hei!

Jeg håper å få tips på hvordan fjerne gammelt kontaktlim på de finerplatene som skal få ny lydisolasjon. Har fjernet de gamle lydisolasjonsplatene, men gammelt lim var ikke så enkelt å fjerne.

Kanskje jeg bare kan smøre nytt lim utenpå? For å fjerne gammelt limbelegg har jeg prøvd:

Å skrape, men går svært tregt.

Jotun tynner nr 7 (vet ikke hva det er), men ble bare kliss.

Gode tips mottas med takk.

Har drevet med fjerning av gammelt kontaktlim i ett båtprosjekt akkurat nå. Kjøpte på biltema en skive til vinkelsliperen som heter grovrengjører:

20-835_l.jpg

Tror det er innstøpt sandpartikler e.l i plasten.

Denne er FARLIG effektiv, så vær forsiktig når du setter den inntil limet...

Jeg har også skiftet ut gamle lyddempingsmatter og hadde selv problem med å fjerne limet.

Jeg valgte å la det gamle limet sitte og påføre nytt lim oppå det gamle limet. Lot limet tørke til det ble skikkelig klebrigt og festet på de nye lydmattene. Alt sitter som støpt men vet jo ikke holdbarheten på dette på lengre sikt...

MEN jeg har ikke brukt noe sånn billig Biltema lim. Kjøpte Maritim`s lim Chemimax. Dette lukter heftig så mye ventilasjon må du ha i tillegg til verneutstyr.

Har prøvd Biltema limet og dette har stort sett vært så hardt at det ikke gikk ann å få koste ned i limet ( har kanskje vært max uheldig)...

Har prøvd Biltema limet og dette har stort sett vært så hardt at det ikke gikk ann å få koste ned i limet ( har kanskje vært max uheldig)...

Da har du nok vært max uheldig ja! Har selv brukt Biltema lim, bl.a. til å lime støydemping under motorluka, og det sitter som støpt det! Lett å jobbe med, og lukter som skikkelig kontaktlim skal gjøre! Så jeg kan ikke se at dette er noe dårligere produkt enn andre merker..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...