Zach Startet 29.August.2007 Del på Facebook Startet 29.August.2007 Hei! Jeg håper å få tips på hvordan fjerne gammelt kontaktlim på de finerplatene som skal få ny lydisolasjon. Har fjernet de gamle lydisolasjonsplatene, men gammelt lim var ikke så enkelt å fjerne. Kanskje jeg bare kan smøre nytt lim utenpå? For å fjerne gammelt limbelegg har jeg prøvd: Å skrape, men går svært tregt. Jotun tynner nr 7 (vet ikke hva det er), men ble bare kliss. Gode tips mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Lim oppå, det har jeg gjort, det henger. Sitér dette innlegget Link to post
elna Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Ja, bare få vekk det som sitter dårlig, så går det fint. Men jeg er egentlig også veldig interessert i hvordan man får det vekk, har litt limsøl på steder det ikke lenger skal være lim.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Jeg brukte den skrapa som jeg benytter til å skrape bort bunnstoff. Litt jobb, men meget effektivt ! Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 29.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2007 Takk for svarene. Satser på den enkleste måten (lime oppå). Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Aceton mener jeg løser opp gammel kontaktlim men det er en klissete jobb , når jeg gjorde den jobben du planlegger så brukte jeg en Sandvk hartmetallskrape og det var meget effektivt . Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Har drevet med fjerning av gammelt kontaktlim i ett båtprosjekt akkurat nå. Kjøpte på biltema en skive til vinkelsliperen som heter grovrengjører: Tror det er innstøpt sandpartikler e.l i plasten. Denne er FARLIG effektiv, så vær forsiktig når du setter den inntil limet... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Speedy Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Jeg har også skiftet ut gamle lyddempingsmatter og hadde selv problem med å fjerne limet. Jeg valgte å la det gamle limet sitte og påføre nytt lim oppå det gamle limet. Lot limet tørke til det ble skikkelig klebrigt og festet på de nye lydmattene. Alt sitter som støpt men vet jo ikke holdbarheten på dette på lengre sikt... MEN jeg har ikke brukt noe sånn billig Biltema lim. Kjøpte Maritim`s lim Chemimax. Dette lukter heftig så mye ventilasjon må du ha i tillegg til verneutstyr. Har prøvd Biltema limet og dette har stort sett vært så hardt at det ikke gikk ann å få koste ned i limet ( har kanskje vært max uheldig)... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Har prøvd Biltema limet og dette har stort sett vært så hardt at det ikke gikk ann å få koste ned i limet ( har kanskje vært max uheldig)... Da har du nok vært max uheldig ja! Har selv brukt Biltema lim, bl.a. til å lime støydemping under motorluka, og det sitter som støpt det! Lett å jobbe med, og lukter som skikkelig kontaktlim skal gjøre! Så jeg kan ikke se at dette er noe dårligere produkt enn andre merker.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Crescent 535 HT Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Er det dette limet dere mener? Det gjør jobben? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Den der ja! Det går et par bokser per kvadratmeter eller så, så kjøp nok lim! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.