Jump to content

El vifte i motor


Tine IV

Recommended Posts

:sailing: Heisann .Lurer på hvordan jeg skal kobble på den vifta jeg fant i motorrommet ? Har to luftinntak , et på vær side av båten ca 10 cm rør . Men på det ene røret sitter det ei vifte ,ser ut som den aldrig har vært kobbla på  men , lurer på hvordan jeg kobbler på den . Rett på + på dynamo eller må jeg ha egen bryter på dærsjbordet ? Eller bare ta vekk hele vifta og ha vanlig opent rør rett ut på begge sider ? Takknemlig for forslag til og løse dette .Tydelig at siste eier har kjørt ,kansje di 5 åra han har hatt den med kun det ene luftinntaket , men trudde denna motoren trenger masse luft ( Peugot Indor VP MD 21 B 62 HK )

Veit det er flere her på plassen som kjører VP 21 , kansje dere har løsningen ?  :yesnod:

 

Hilsen Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hvis du har skilledioder kan du koble vifta direkte til B+ (den tykke ledningen fra dynamo til skilledioder) via sikring. Uten skilledioder vil vifta gå så lenge der er strøm i batteriet.........

 

Jeg har koblet en sirkulasjonspumpe på vannsløyfen til berederen slik og det fungerer som et skudd.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...