Sira Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Kan du utdype dette? Jeg skal prøve. Nb! Dette er for en-spaks kontroller. Dine eksisterende gass og gearwire må monteres på synkronisatorene, en synkronisator for gear og en for gass, Det vil da si at du får 2 gasswirer inn og 1 ut igjen til motoren. --- 2 gearwirer inn og 1 ut igjen til gearet. I tilleg til dette monterte jeg en vender til gearet,så kun den ene kan brukes om gangen. Veldig greit hvis man har f.eks barn ombord. Dette var en jobb jeg grudde meg til,men monteringen gikk veldig greit. Prisen for moroa var ca 1000,- pr stk + 600,- for venderen. I tillegg må du ha 2stk nye wire fra synk.. til gass/gear,men disse blir jo ikke så veldig lange. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Frøken Fryd Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Prisen for moroa var ca 1000,- Nå frister det i lommeboken her. Link? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Nå er båten på land drevet er fikset, Hva var dommen på drevet? Var det konen? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sira Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Nå frister det i lommeboken her. Link? Prøv denne Du finner den på kontrollutstyr. Side 84 Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Brumle Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 Hva var dommen på drevet? Var det konen? Ja det var konen, den var slitt, pluss at de skiftet et lager som satt feilmontert, (satt for høyt sa mekanikeren) i så fall er det feilmontert fra fabrikken. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Tørr vi spør hva herligheten kostet? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Brumle Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 Hei Brumle og takk for sist. Mener bestemt jeg har sett den båten før Tok den jobben i vår da jeg monterte utestyring. For mitt vedkommende gikk det veldig fint.Fungerer perfekt. Monterte en morse gear og en gass- synkronisator i motorrommet. Du kan bruke de gamle wirene,men i tillegg må du montere wirer fra synkronisatorene til gear/gass. Tak for sist ja, Kunne vært behagelig med en spaks kontroller, lettere manøvering bl.a. Men er redd det blir for mange overføringer og for stor slakk ned på drevet, ser jo ut til at disse drevene er veldig ømtåelige for slakk og feiljusteringer. Men det må vel vere noen her inne som har to styreposisjoner med en spakskontroller og mercruiser drev, og som har brukt dette i lengre tid. Skulle gjerne hørt noen erfaringer med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.