frihågen Startet 30.August.2007 Del på Facebook Startet 30.August.2007 Noen som vet om norske forhandlere av denne type båt?? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=2&tot=3 Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 (redigert) "TG-6400 Sea Cruiser e det fullt mulig å holde 25-30 knop i en til to meter høye bølger" Javel.... 21 fot og 1100 kg... Redigert 30.August.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 "TG-6400 Sea Cruiser e det fullt mulig å holde 25-30 knop i en til to meter høye bølger" Tror det blir uten kona..... Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Har ikke sett det navnet, men har ikke Bella eller Uttern båt av samme konsept tro? "TG-6400 Sea Cruiser e det fullt mulig å holde 25-30 knop i en til to meter høye bølger" Med de metermålene som bølgene ser ut til å bli målt med i en del tråder nå om dagen, skulle det være fullt mulig. Hvis i tillegg knopmåleren er kalibrert på samme måte, er det hvertfall ikke noe problem Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Ut fra hjemmesiden ser det ikke ut til at de har norske forhandlere for tida: http://www.tg-boat.fi/dealer/dealer.html (Det kan også være en fordel; når den svenske zloty'en er nede på rundt 0.85 kr så er det helt sikkert mulighet for en god deal ved å handle direkte fra Sverige. Merkene som har norske forhandlere er av og til "litt" tilbakeholdne med dette og henviser til norske representanter) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Båten har en motor jeg aldri har hørt om, TAMD22. VP har bare datablad for MD22 og denne er på 57 hk. (men det står faktisk TAMD22 på motoren) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Du finner den under "instruksjonsbøker", men i disse er det jo lite data. Det er såvidt jeg husker en 2 liter som kom med og uten aftercooler (TMD22 og TAMD22 på hhv. ca. 70-80 hk og ca. 100 hk). Kikket på TG6400 hos Garstad i Stavanger for noen år siden, og da var dette motoralternativet. Mener også det har vært noen innlegg med spm. rundt denne motoren her på BP. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 (redigert) "TG-6400 Sea Cruiser e det fullt mulig å holde 25-30 knop i en til to meter høye bølger" Javel.... 21 fot og 1100 kg... Tror denne ville på problemer med å holde 25 knop på flatt vann, langt mindre i 1-2 mtr. bølger. Ellers så jeg at KALNES BÅTAGENTUR , 1715 YVEN kan kontaktes. Redigert 30.August.2007 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 31.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2007 (redigert) Oki. Kjøper denne jeg. Sea star 700 23 foting http://autodb.annonsborsen.se/search/viewF...rt=278347#imgB0 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=3&tot=4 Redigert 31.August.2007 av frihågen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 (redigert) Gratulerer! Kjenner ikke denne båttypen av merke, men 23 fot, åpent, stort dekk foran med fribord, Suzukimotor (som jeg har erfaring med som meget gode, osv), ser nok dette konseptet ut som et bedre valg! Her får du sikkert gode og gjennomtenkte løsninger. Uteplassen på båten du først spurte om var veldig begrenset, og VP-motoren var for meg ukjent. Innenbordsmotor på båter ned mot 21 fot er ikke alltid en fordel, da motoren vil ta mye plass i en slik båt. En utenbordsmotor er mer kompakt og er montert bak, slik at du får utnyttet båtens volum på en bedre måte. Når selger i tillegg oppgir at motoren yter 98 hk og skal gi toppfart på nærmere 30 knop inntil 2 meter høye bølger, så har selger allerede strukket både sannhet og jugekvote, samt brukt opp siste rest av tillit hos meg. Og båtkjøp handler også om å kunne stole på selger. Redigert 1.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.