Jump to content

Er det luft i diesel anlegget?

kremen

Recommended Posts

Har nettopp skiftet begge dieselfilterene og tror jeg fikk ut luften.

Er det noen metode for å sjekke om der er mer luft i anlegget eller er ikke det noe farlig å ha luft i et anlegg som er såpass nytt ?

Når jeg skiftet luftet jeg bare med den ene lufteskruen som sitter oppå filteret ved motoren.

Startet så motoren og den gikk fint etterpå, lot den gå i ca 25 min.

Motoren er en VP MD 22 ca 97 mod.

Er du i tvil så er det ikke luft i annlegget. Er det luft der så vet du det.. :smiley:

De fleste motorer er selvluftende i den grad at de kan tolerere mindre luftmengder. Har de først kommet i gang forsvinner resterende bobler av seg selv.

Endel moderne dieselmotorer kan startes uten å luftes selv etter å ha kjørt tanken tom.

Jeg har de 5 siste årene aldri opplevd kollegaer i Son som har hatt problem med luft alene i båten sin. Det vil si: det er ikke luftforholdene i dieseltilførselen i seg selv som skaper drivstofftilførselsvansker, men snarere kvaliteten på dieselen og kvaliteten på de forskjellige filtre.

Jeg ble litt bekymret over en melding Huldra sendte tidligere i år, hvor jeg mener at han meddelte å ha problemer med filtrene like etter at disse var nye og som en følge av et påfyllingssted han hadde benyttet. Jeg har for flere år siden opphørt å benytte dette påfyllingsstedet..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...