kremen Startet 30.August.2007 Link til dette innlegget Startet 30.August.2007 Har nettopp skiftet begge dieselfilterene og tror jeg fikk ut luften. Er det noen metode for å sjekke om der er mer luft i anlegget eller er ikke det noe farlig å ha luft i et anlegg som er såpass nytt ? Når jeg skiftet luftet jeg bare med den ene lufteskruen som sitter oppå filteret ved motoren. Startet så motoren og den gikk fint etterpå, lot den gå i ca 25 min. Motoren er en VP MD 22 ca 97 mod. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Hvis motoren går bra,så er det vel i orden da og den har godt bra i 25 min MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
BjarneBob Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Kan ikke si jeg har gjort det stort annerledes selv opp gjennom årene. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Er du i tvil så er det ikke luft i annlegget. Er det luft der så vet du det.. De fleste motorer er selvluftende i den grad at de kan tolerere mindre luftmengder. Har de først kommet i gang forsvinner resterende bobler av seg selv. Endel moderne dieselmotorer kan startes uten å luftes selv etter å ha kjørt tanken tom. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Jeg har de 5 siste årene aldri opplevd kollegaer i Son som har hatt problem med luft alene i båten sin. Det vil si: det er ikke luftforholdene i dieseltilførselen i seg selv som skaper drivstofftilførselsvansker, men snarere kvaliteten på dieselen og kvaliteten på de forskjellige filtre. Jeg ble litt bekymret over en melding Huldra sendte tidligere i år, hvor jeg mener at han meddelte å ha problemer med filtrene like etter at disse var nye og som en følge av et påfyllingssted han hadde benyttet. Jeg har for flere år siden opphørt å benytte dette påfyllingsstedet.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.