tropheus Startet 31.August.2007 Del på Facebook Startet 31.August.2007 Hei.. Har båten på Øyeren og hver gang vi skal ut har vi tom tank. Mistenker at det er noen som finansierer båtsesongen med å stjele bensin i området. Finnes det låsbare tanklokk til fastmonterte tanker, eller finnes det en innretning man kan montere slik at det ikke er mulig å få en sugeslange ned i påfyllingsrøret? Pr i dag fyller vi bare det vi trenger for turen slik at det ikke er mye igjen å stjele.. Håper på noen tips Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Monter ei sil midt i påfyllingsrøret, det gjør nytten. Det har i mange år vært vanlig blant ungdommen i området å stjele bensinen de trenger. Minst 15 år... Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Det var en kar her i distriktet som hadde det problemet med at noen stjal hans bensin.Han ble så lei att han til slutt tømte sukker på tanken.Dette resulterte med at i ettertid var det ingen som tok bensin. Problemet med slike "banditter"er att de tar det de vil ha uansett hvilke tiltak vi gjør.Skal bensinen være de lett tilgjengelig slik at de kan ta den enkelt,eller skal man gå til tiltak,ex.lås på bensinlokket med det resultat at de ødelegger mere for dråpene.Det finnes ingen grenser til vandalisme og frekkhet når de først har bestemt seg for å ta det de vil ha. Lykke til......... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Det høres ut som en urban legend.. Sukker løses nemlig ikke opp i bensin. Prøv gjerne selv, og se! Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Sukker løses nemlig ikke opp i bensin. Jeg veit ikke om det løses opp eller ikke, men skade gjør det. Metoden var ofte brukt til sabotage i andre verdenskrig. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Anonym Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Jeg veit ikke om det løses opp eller ikke, men skade gjør det. Metoden var ofte brukt til sabotage i andre verdenskrig. Jeg tror jammen jeg skal kjøre i gang en demonstrasjon av dette.. Må bare finne et objekt først, jeg gidder nemlig ikke å rengjøre en bensintank etter det sølet. Det er helt utrolig at folk tror på det pisset! Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Jeg tror jammen jeg skal kjøre i gang en demonstrasjon av dette..Må bare finne et objekt først, jeg gidder nemlig ikke å rengjøre en bensintank etter det sølet. Det er helt utrolig at folk tror på det pisset! er det ikke slik da at sukkeret "setter"seg i sylinderveggene og gjør slik at motoren "skjærer"seg???? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 er det ikke slik da at sukkeret "setter"seg i sylinderveggene og gjør slik at motoren "skjærer"seg???? Så lenge sukkeret ikke løser seg opp i bensin vil det bli stoppet av bensinfilteret, dersom det i det hele tatt kommer seg ut av tanken.. Så worst case scenario er at motoren stopper fordi bensinfilteret er tett. Sitér dette innlegget Link to post
tropheus Svart 31.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2007 http://www.snopes.com/autos/grace/sugar.asp http://media.www.houstonianonline.com/medi...gepublisher.com Nå er jeg ikke ute etter å ødelegge motorer her, men gjøre det litt vrient å få stjålet bensinen. Hadde båt på en litt mindre innsjø en gang, og var plaget med bensintyveri. Flyr en del modellfly, og helte litt metanol med nitroblanding på tanken min. Bensinen ble stjålet, og det var bare å lukte seg fram til synderen.. Dette ødelegger ikke motoren, men lukter ganske gjennkjennelig Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Motoren til gutta i Mythbusters gikk i alle fall så det suste etter sukker bensintanken og stemplet det som en myte. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Så lenge sukkeret ikke løser seg opp i bensin vil det bli stoppet av bensinfilteret, dersom det i det hele tatt kommer seg ut av tanken..Så worst case scenario er at motoren stopper fordi bensinfilteret er tett. er det ikke mulik at sukkeret kommer til forgasseren og slik ødelegger motoren?????? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 er det ikke mulik at sukkeret kommer til forgasseren og slik ødelegger motoren?????? Nei, det er ikke mulig at sukkeret ødelegger motoren. Det står mye fornuftig i Donald Duck, men det er også en del der som er tull. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Jeg hadde alltid trodd dette med sukkeret att motoren skjærte seg.Men så så jeg på Bosse bildoktern på svensk tv som foret en Amason med sukker ble ikke noe skade av testen hans desverre. MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
m/s draugen Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 (redigert) Nei, det er ikke mulig at sukkeret ødelegger motoren.Det står mye fornuftig i Donald Duck, men det er også en del der som er tull. Moroklkumpen ,får vel tro deg og avkrefte en gammel myte da. Men uansett sluttet de å stjele hans bensin!!!!!!!!!! Redigert 31.August.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tropheus Svart 31.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2007 Moroklkumpen ,får vel tro deg og avkrefte en gammel myte da.Men uansett sluttet de å stjele hans bensin!!!!!!!!!! De så sikkert sukkeret når de helte over kannene, og ble mildt sagt litt nervøse. Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Noe må nå kunne tilsettes bensinen for å spille disse tjuvraddene et puss.... Noen må vel ha et tips om dette her, så oppfinnsomme som medlemmene her er.. Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
m/s draugen Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Noe må nå kunne tilsettes bensinen for å spille disse tjuvraddene et puss.... Noen må vel ha et tips om dette her, så oppfinnsomme som medlemmene her er.. Hva med kanel.Der er jo kjent for å legge seg i sidene og tette til????? Sitér dette innlegget Link to post
tropheus Svart 31.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2007 Leste på et Amerikansk forum.. Dersom du har ferskvannstank kan du bytte om på merkingen slik at de stjeler vannet i stedet Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Hva med kanel.Der er jo kjent for å legge seg i sidene og tette til????? Blir nok litt synlig.... Må da finnes noe kjemisk som kan ha en "positiv" effekt...... Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Anonym Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Leste på et Amerikansk forum.. Dersom du har ferskvannstank kan du bytte om på merkingen slik at de stjeler vannet i stedet Og når de finner ut hva som har skjedd kanskje de heller sin 50/50 vann-bensinblanding på vanntanken din.. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Blir nok litt synlig.... Må da finnes noe kjemisk som kan ha en "positiv" effekt...... Nei da,kanelstaver på tanken,å ikke pulver????!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Bygge om til E85 drift? Dersom alle slanger og pakninger tåler sprit, skal det bare være å endre blandingsforholdet.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
m/s draugen Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Og når de finner ut hva som har skjedd kanskje de heller sin 50/50 vann-bensinblanding på vanntanken din.. Ja det beste er jo alltid å være diplomat;"vende det andre kinnet til","ikke gjør med andre det du vil de ikke skal gjøre med deg".ELLER; "du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv" Her er det opp til enhver å velge selv....... Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Du kan sette på en ventil nede ved tanken,så du kan stenge når du ikke er til stede.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Gudrun Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Vet om flere som har satt inn en sil i slangen som forhindrer å få sugeslangen nedi..... Ble slutt da. Husk disse kjeltringene skal ha det opp i full fart for ikke å bli oppdaget og da må det gå unna..... Ellers er balltre og kneskåler noe som har vist seg effektivt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.