Jump to content

Låsbart tanklokk?

tropheus

Recommended Posts

Hei..

Har båten på Øyeren og hver gang vi skal ut har vi tom tank.

Mistenker at det er noen som finansierer båtsesongen med å stjele bensin i området.

Finnes det låsbare tanklokk til fastmonterte tanker, eller finnes det en innretning man kan montere slik at det ikke er mulig

å få en sugeslange ned i påfyllingsrøret?

Pr i dag fyller vi bare det vi trenger for turen slik at det ikke er mye igjen å stjele..

Håper på noen tips :flag:

Det var en kar her i distriktet som hadde det problemet med at noen stjal hans bensin.Han ble så lei att han til slutt tømte sukker på tanken.Dette resulterte med at i ettertid var det ingen som tok bensin.

Problemet med slike "banditter"er att de tar det de vil ha uansett hvilke tiltak vi gjør.Skal bensinen være de lett tilgjengelig slik at de kan ta den enkelt,eller skal man gå til tiltak,ex.lås på bensinlokket med det resultat at de ødelegger mere for dråpene.Det finnes ingen grenser til vandalisme og frekkhet når de først har bestemt seg for å ta det de vil ha.

Lykke til.........

Jeg veit ikke om det løses opp eller ikke, men skade gjør det. Metoden var ofte brukt til sabotage i andre verdenskrig.

Jeg tror jammen jeg skal kjøre i gang en demonstrasjon av dette..

Må bare finne et objekt først, jeg gidder nemlig ikke å rengjøre en bensintank etter det sølet.

Det er helt utrolig at folk tror på det pisset!

Jeg tror jammen jeg skal kjøre i gang en demonstrasjon av dette..

Må bare finne et objekt først, jeg gidder nemlig ikke å rengjøre en bensintank etter det sølet.

Det er helt utrolig at folk tror på det pisset!

er det ikke slik da at sukkeret "setter"seg i sylinderveggene og gjør slik at motoren "skjærer"seg????

http://www.snopes.com/autos/grace/sugar.asp

http://media.www.houstonianonline.com/medi...gepublisher.com

Nå er jeg ikke ute etter å ødelegge motorer her, men gjøre det litt vrient å få stjålet bensinen.

Hadde båt på en litt mindre innsjø en gang, og var plaget med bensintyveri.

Flyr en del modellfly, og helte litt metanol med nitroblanding på tanken min.

Bensinen ble stjålet, og det var bare å lukte seg fram til synderen.. Dette ødelegger ikke motoren, men lukter ganske gjennkjennelig :lol:

Bygge om til E85 drift? Dersom alle slanger og pakninger tåler sprit, skal det bare være å endre blandingsforholdet..

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Og når de finner ut hva som har skjedd kanskje de heller sin 50/50 vann-bensinblanding på vanntanken din..

Ja det beste er jo alltid å være diplomat;"vende det andre kinnet til","ikke gjør med andre det du vil de ikke skal gjøre med deg".ELLER; "du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv"

Her er det opp til enhver å velge selv....... :crazy:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...