Jump to content

baatplassen.no tatt inn i varmen av Båtmagasinet!

Lars H.

Recommended Posts

5 år siden første innlegg ble postet. (28/8-02)

Litt avsporing, kan ikke huske å sett noen markering av dette jubileet

Lagt til: Vi tar en høytydelig markring i Bergen på onsdag... blir ikke Canapeer og Champagne, men en skål blir det garantert

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Over halvparten av de 20 første som registrerte seg har vært innlogget i dag!
Det var slett ikke verst :cheers:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Dealen er vel at BM er snurt fordi BP i sin tid adopterte navnet baatplassen fra BM. Årsaken til dette var vel at mange som skriver her i dag kom fra den siden men vandret ut pga elendig brukergrensesnitt og manglende moderering + enorme mengder reklame.

I tillegg ble det reklamert for baatplassen.no på BM's sider. Det var jo ikke populært, og ble slettet etterhvert.

Vi må vel kunne tolke dette slik at vi har lagt denne "konflikten" bak oss, og det er jo fint.

Gerhard

Hei.

Gratulere så mye med jubileumet fra en som har vært med nesten fra første dag!

Vil samtidig sitere det som jeg tror er mitt første innlegg her, se spesielt det jeg nå har understreket med rød skrift:

Hei.

Inndelingen med motor, seil, tre og annet kan fort bli problematisk. Lurer en på om det er noe interessant å finne om strøm eller f.eks septik, blir det å lete i alle grupper. Strøm og dass finnes vel i alle båttyper? Selvfølgelig kunne det finnes under 'annet', men det er jo opp til den som skriver det opprinnelige innlegget å velge hvor han vil legge innlegget.

Egentlig ser jeg ingen grunn for undergrupper. Med en god søkemotor er det like greit uten. Selv i Båtmagasinets base er det uproblematisk. Tviler på at dette forumet får noen særlig størrelse. Lykke til med forumet foresten, selv om Båtmagasinets båtplass fremdeles er min startside.

Kapteinen på Trudelutt, Lars H.

http://home.no.net/lhh

Hilsen Lars H. Helgesen

(admin og drifter av miniforumet http://sagaforumet.com)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og på det har jeg vel insett at at svaret er nei når det gjelder oppdeling i motor, seil, skruer, motorolje osv. . .

I samme tråden skrev jeg foresten litt senere:

Har det ikke vært kverulering og flisespikkeri nok på Båtplassen til BM, så blir det nok ikke mindre her.
:lol: :lol: :lol:

Har du forresten link til den første tråden her på forumet Ingar? Vet ikke hvordan jeg skal finne den. Men kan det være denne?

Der skriver Ingar selv:

Jeg har ingen store illusjoner om hvordan dette vil gå, men det er verdt et forsøk.

Og den 23/9 skriver Ingar:

Etter få dager nærmer vi oss 100 brukere. Og det er stadig gjester innom og kikker.

Lars H. :flag:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dealen er vel at BM er snurt fordi BP i sin tid adopterte navnet baatplassen fra BM. Årsaken til dette var vel at mange som skriver her i dag kom fra den siden men vandret ut pga elendig brukergrensesnitt og manglende moderering + enorme mengder reklame. Som reaksjon har ikke BM nevnt baatplassen med et eneste ord hverken i bladet eller sin samling med linker på nett. Det er jo litt merkelig siden de stadig har repportasjer fra alle mulige mini-båtforeninger osv men når BP har et stort antall medlemmer, er nordens største nettforum for båt og arrangerer D5L kurs på nett vies det ikke plass.

Greit å kjøre i et tidsmessuig perspektig, da er det kanskje ikke lenge til (-- reference to evil site removed --) også blir markedsført i samme blad :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Til helgen, 7-9-9. september møtes vi i Horten for å ha en hyggelig høstavslutning og samtidg feire 5 år med BP.

Er det noen som føler at dette passer så er dere hjetlig velkommen til en hyggelig middag. Dette er nå 3. året vi har en slik avslutning i Horten.

Gratulerer Ingar med 5 flotte år her på BP! :flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

baatplassen.no 5 år

:flag::flag_sw::flag_da:

Kan bare ikke la baatplassens 5 første år passere helt uten en liten hyllest:

Takk til Ingar for at du gjorde det - startet baatplassen.no. Takk til alle som har vært med i teknisk, i skipsrådet, driftet erfaringsdatabasen, administrert vennetjenesten osv. osv. men mest av alt takk til alle oss, medlemmene, gjestene, de som kun leser, de som tenker masse for de skriver, de som skriver masse før de tenker, de som spør, de som svarer, de som kan, de som ikke kan. Takk for at dere alle har vært med på å skape et kjempeflott forum! :seeya:

Ser at jeg var en smule skeptisk i den første tråden, heldigvis er min skepsis gjort til skamme, til de grader!

Prisverdig tiltak - muligens.

Sier dette fordi det jo finnes ett par fora med rimelig høy aktivitet, spesielt Båtmagasinets 'Båtplassen'. Så dersom aktiviteten blir spredd på flere fora kan jo det føre til at alle 'dør ut'.

Men dette forumet har et mye mer tidsriktig design samt mange finesser som Båtmagasinets 'Båtplassen' ikke har.

For å unngå forveksling burde du kanskje funnet et annet navn?

Kommer nok til å kikke innom her  -  også.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Hmmmm. :rolleyes:

Startet i BM-forumet (under flere pseudonym... ALLE seriøse!).

Men etterhvert ble det så mye useriøse innlegg, tendenser til krangel osv. at jeg ble lei.

BM kjente ikke sin "besøkelsestid" til å drive dette med innlogging og kustus, og "tapte" av den grunn, tror jeg. :rolleyes:

MIN spådom er at HVIS de hadde gjordt sitt forum mere seriøst, hadde neppe Bp eksistert (i hvert fall ikke i den form og størrelse det har i dag.) :smash:

Pjolter tipset meg om Bp, og det tok ikke lang tid (1 år??) før jeg skiftet... (Træg trønder!)

Er innom BM av og til (1 gang i uka / mnd), slenger inn noen kommentarer under eget navn, men ser at STILEN er nogenlunde den samme som tidligere...

Noen LIKER Den stilen tydeligvis, men det er ikke min greie.

GRATTIS med 5-års jubileum :flag::cheers::flag:

Stor takk til Ingar (og alle som er med å dele sine erfaringer i vår flotte hobby!!).

PS

Har Båtmagasinet fra første nummer, og kommer til å være abbonent såfremt de ikke blir dårligere....!

(Men kjøper også andre blader (flyplass-literatur), når tidtrøyte trenges :-)

DS

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Hmmmm. :rolleyes:

Startet i BM-forumet (under flere pseudonym... ALLE seriøse!).

Men etterhvert ble det så mye useriøse innlegg, tendenser til krangel osv. at jeg ble lei.

BM kjente ikke sin "besøkelsestid" til å drive dette med innlogging og kustus, og "tapte" av den grunn, tror jeg. :rolleyes:

MIN spådom er at HVIS de hadde gjordt sitt forum mere seriøst, hadde neppe Bp eksistert (i hvert fall ikke i den form og størrelse det har i dag.) :smash:

Samme her, gidder ikke bruke tid på krøkkete forum der man klikker på seg musearm iom at man må klikke på hvert enkelt innlegg. Ei heller på å irritere seg over alt oppgulpet som enkelte presterer å lire av seg.

Mener å ha lest at Ingar i sin tid startet Baatplassen.no i frustrasjon over tilstanden på BM's forum - og at han var i kontakt med redaksjonen i BM med forslag til forbedringer osv men at de ikke var villige til å gjøre noe som helst med det... (and the rest is history :smiley: )

Uansett.. :cheers: til alle sammen og lykke til med de 5 neste

Ivar

:sailing:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Stemmer det Sydvesten, det har ikke vært markert på noen måte.

"Jubileumet" falt også sammen med at august ble den mest aktive måned noensinne med gjennomsnittlig 429 innlegg pr dag i Åpent forum.

Hiver meg på her. Gratulerer så mye:-) :flag:

Og Ingar. Ikke rart. men alt det drittværet som har vært igjennom det ganske land..

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...