Jump to content

jeg skal ha ny ungdomsbåt neste år

Noflow

Recommended Posts

Hva med en liten seilbåt.

Ingen ting er mer kjedelig enn å bare sitte bak et ratt. I en seilbåt skjer det noe hele tiden, og en må alltid være aktiv.

Er selv ikke av de eldste på forumet.. :wink:

Skal innrømme etter en tur i Junkeren synes jeg ikke seiling er så værst! Stille å rolig :wink: Men nå liker når jeg den fine lyden fra Sabben heler jeg :lol:

Hei,

Jeg kjøpte meg også en båt når jeg var 14.

Da kjøpte jeg meg en Skibsplast 11 m/dekk og en Mariner 20hk på hekken, dette var den "billigste" båten jeg så på da og tenkte heller at da kunne jeg legge litt penger i oppusining og vedlikehold.

Enden på visa er at Mariner motoren gikk i stykker så jeg kjøpte meg ny motor som også gikk i stykker.

Så hele båten kostet meg over 20.000,- og nå i Mai fikk jeg solgt skroget (som hadde begynt å sprekke) til 7000,- resten er ikke noe å ta vare på.

Nå har jeg solgt omtrent alt jeg eier og har å jobbet masse for å kjøpe meg så dyr båt jeg overhodet klarer, så det ble en Uttern S46.

Jeg skjønner godt "Dal-z" som gjerne ønsker seg en båt som går litt fort, selv om jeg skjønner veldig godt poenget med å kjøpe en snekke eller seiler.

Så mitt råd: Kjøp så dyr båt du overhodet har mulighet til, men husk å ha penger til bensin;)

Lykke til, foresten fin tid å handle båt på

Redigert av Beining (see edit history)

Fred ut båtvenner!

Skipper skuteløs

har begynt å spare nå og med konfirmasjon, og salg av den jeg har nå og kanskje jeg skal selge sykkelen min neste år så blir det jo grei båt etter hvert kan jeg tenke med jobber med dagbladet for å ha råd til båt, jeg er ikke den typen som får alt jeg vil ha, som f.eks. bensin må jeg betale selv, og alle andre dyre ting utenom bursdag da jeg kanskje får det jeg vil ha, hater alle som får alt det de vil ha...

Jøss. Den var ganske ulik min 22 foter. Hvordan oppfører en slik båt seg i høy sjø og mye vind?

Den var en glimrende sjøbåt. Det var 2 rev i storseilet og et i fokka. I tillegg hadde vi stormfokk som vi bare brukte en gang (i sterk kulig). Den oppførte seg som en god havseiler i liten målestokk. Forrige eier dro til shetland med den..

Motorbåt er harry - A. Rosèn

hater alle som får alt det de vil ha...

Jeg også! Har sansen for folk som klarer seg selv i ung alder :cheers: (brus :wink: )

Dersom du skal ha en "lekebåt" vill jeg anbefale With Dromedille 385 med en 20 eller 25 hk motor. Hadde selv denne i 3 sessonger og solgte i vår. Fantastisk god båt både fartsmessing, sjøegenskaper og kraft. Planet med 3 voksne pluss bagasje.

Den var en glimrende sjøbåt. Det var 2 rev i storseilet og et i fokka. I tillegg hadde vi stormfokk som vi bare brukte en gang (i sterk kulig). Den oppførte seg som en god havseiler i liten målestokk. Forrige eier dro til shetland med den..

Den var jo ganske bred så det betyr vell en del. Min båt er bare 2m bred, men den lange tunge kjølen hjelper godt på :smiley:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Hvis du skal ha en båt med dekk ville jeg sett på gromling 450, Fletcher 12, shakespear 12.7, selco(som du nevner). Jeg holder en ørliten knapp på Gromlingen for den har virkelig potensial. Er godkjent for motorer opp til 90 hk og kan fint brukes med 50 hk. Gromlingen gjør 40 knop med 60hk. Gromlingen er en båt du kan vokse inn i!!

Ligger en tilsalgs på finn nå for 30K med 70hk Yamaha. Kan sikkert få den for 10-15 uten motor.

Hvis du skal ha en båt med dekk ville jeg sett på gromling 450, Fletcher 12, shakespear 12.7, selco(som du nevner). Jeg holder en ørliten knapp på Gromlingen for den har virkelig potensial. Er godkjent for motorer opp til 90 hk og kan fint brukes med 50 hk. Gromlingen gjør 40 knop med 60hk. Gromlingen er en båt du kan vokse inn i!!

Ligger en tilsalgs på finn nå for 30K med 70hk Yamaha. Kan sikkert få den for 10-15 uten motor.

har faktisk sett den gromlingen og på baatportalen har jo musling 140 hk på en gromling:) så den har vel som andre lingebåter veldig stort pontensiale :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...