Noflow Startet 1.September.2007 Del på Facebook Startet 1.September.2007 hei alle sammen, da blir det mest sannsynlig ny båt på meg neste år. har sett en del på selco selsprint, men har ikke peilig hvordan de båtene er i sjøen og hvor bra de går med forskjellige motorer, tenker på 40 eller 50 hk, vet dere hvor fort den vil gå da? men tips til andre båter mottas gjerne, 25 000,- omtrent, kanskje litt over og Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Ikke for å være gledesdreper Anders, men jolle med 40-50hk høres ikke ut som en god idé for en 15 åring. Tenk på om det skulle skje en ulykke. Hva med å istedet satse på en snekke hvor du kan invitere hele vennegjengen på tur? Eller en seilbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 I signaturen står det at du er 14 år. Da venter du 2 år før du skal ha 40 - 50 bakpå hekken! Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Få tak i en rask seilbåt, så kan du blåse forbi alle de kule kidsa med 9,9 på hekken... På en fin dag kan du oppnå rundt 20-22 knop med en rask båt... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Eller seilbrett, innehar verdensrekorden for seil med 48.7knop snitthastighet over 500m. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Eller kjøp deg ei snekke sånt som meg. Var på tur på torsdag med 5 andre kompiser. Bort til en holme å litt grilling av pølser, brus å snop. Det er livet Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Hva med en liten seilbåt. Ingen ting er mer kjedelig enn å bare sitte bak et ratt. I en seilbåt skjer det noe hele tiden, og en må alltid være aktiv. Er selv ikke av de eldste på forumet.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Hva med en liten seilbåt. Ingen ting er mer kjedelig enn å bare sitte bak et ratt. I en seilbåt skjer det noe hele tiden, og en må alltid være aktiv. Er selv ikke av de eldste på forumet.. Skal innrømme etter en tur i Junkeren synes jeg ikke seiling er så værst! Stille å rolig Men nå liker når jeg den fine lyden fra Sabben heler jeg Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Junker 22 med innenbordsmotor Kan jo sette inn en Sabb om noen år Den gule junkeren seiler nå rundt i Middelhavet.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sun Flyer Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 dal-z: Når jeg var på din alder hadde jeg først en sesong med en 14-foter med 25hk. Året etterpå "fikk" jeg en slik: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...s=16&tot=28 Mye mer anvendelig. Større bruksområde og gøy å seile. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sleipner93 Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Er det denne vi snakket om på turen? Om han som hadde bygd om for lengre reiser? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Er det denne vi snakket om på turen? Om han som hadde bygd om for lengre reiser? Hvis jeg skal huske at jeg jabber om, så hadde jeg vært tom for lagringskappasitet... Tog du ann? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Du huske altså ikkje ? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Året etterpå "fikk" jeg en slik: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...s=16&tot=28 Jøss. Den var ganske ulik min 22 foter. Hvordan oppfører en slik båt seg i høy sjø og mye vind? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Noflow Svart 1.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2007 en snekke eller en seilbåt blir litt for mye, og når jeg har tilgang på en 31 fots snekke når jeg blir 16 trenger jeg ikke det jeg tenker på en artig båt jeg kan ha det gøy med, og når jeg blir 16 ha med på tur med båten Sitér dette innlegget Link to post
Beining Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 (redigert) Hei, Jeg kjøpte meg også en båt når jeg var 14. Da kjøpte jeg meg en Skibsplast 11 m/dekk og en Mariner 20hk på hekken, dette var den "billigste" båten jeg så på da og tenkte heller at da kunne jeg legge litt penger i oppusining og vedlikehold. Enden på visa er at Mariner motoren gikk i stykker så jeg kjøpte meg ny motor som også gikk i stykker. Så hele båten kostet meg over 20.000,- og nå i Mai fikk jeg solgt skroget (som hadde begynt å sprekke) til 7000,- resten er ikke noe å ta vare på. Nå har jeg solgt omtrent alt jeg eier og har å jobbet masse for å kjøpe meg så dyr båt jeg overhodet klarer, så det ble en Uttern S46. Jeg skjønner godt "Dal-z" som gjerne ønsker seg en båt som går litt fort, selv om jeg skjønner veldig godt poenget med å kjøpe en snekke eller seiler. Så mitt råd: Kjøp så dyr båt du overhodet har mulighet til, men husk å ha penger til bensin;) Lykke til, foresten fin tid å handle båt på Redigert 1.September.2007 av Beining (see edit history) Sitér dette innlegget Fred ut båtvenner! Skipper skuteløs Link to post
Noflow Svart 1.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2007 har begynt å spare nå og med konfirmasjon, og salg av den jeg har nå og kanskje jeg skal selge sykkelen min neste år så blir det jo grei båt etter hvert kan jeg tenke med jobber med dagbladet for å ha råd til båt, jeg er ikke den typen som får alt jeg vil ha, som f.eks. bensin må jeg betale selv, og alle andre dyre ting utenom bursdag da jeg kanskje får det jeg vil ha, hater alle som får alt det de vil ha... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Jøss. Den var ganske ulik min 22 foter. Hvordan oppfører en slik båt seg i høy sjø og mye vind? Den var en glimrende sjøbåt. Det var 2 rev i storseilet og et i fokka. I tillegg hadde vi stormfokk som vi bare brukte en gang (i sterk kulig). Den oppførte seg som en god havseiler i liten målestokk. Forrige eier dro til shetland med den.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Seilaren Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 (redigert) hater alle som får alt det de vil ha... Jeg også! Har sansen for folk som klarer seg selv i ung alder (brus ) Dersom du skal ha en "lekebåt" vill jeg anbefale With Dromedille 385 med en 20 eller 25 hk motor. Hadde selv denne i 3 sessonger og solgte i vår. Fantastisk god båt både fartsmessing, sjøegenskaper og kraft. Planet med 3 voksne pluss bagasje. Den var en glimrende sjøbåt. Det var 2 rev i storseilet og et i fokka. I tillegg hadde vi stormfokk som vi bare brukte en gang (i sterk kulig). Den oppførte seg som en god havseiler i liten målestokk. Forrige eier dro til shetland med den.. Den var jo ganske bred så det betyr vell en del. Min båt er bare 2m bred, men den lange tunge kjølen hjelper godt på Redigert 2.September.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
tuffff Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 hvor bra de går med forskjellige motorer, tenker på 40 eller 50 hk, vet dere hvor fort den vil gå da? Ja, ja, du kjører jo allerede ulovlig med den båten du har mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Hvis du skal ha en båt med dekk ville jeg sett på gromling 450, Fletcher 12, shakespear 12.7, selco(som du nevner). Jeg holder en ørliten knapp på Gromlingen for den har virkelig potensial. Er godkjent for motorer opp til 90 hk og kan fint brukes med 50 hk. Gromlingen gjør 40 knop med 60hk. Gromlingen er en båt du kan vokse inn i!! Ligger en tilsalgs på finn nå for 30K med 70hk Yamaha. Kan sikkert få den for 10-15 uten motor. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 2.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2007 har kjørt ulovlig i 8 år nå. begynte med en 10 hk på en 14 fots jolle når jeg var i 6 års alderen og deretter gummibåt når jeg ble 10 med 5 hk og deretter 10 hk på samme båten når jeg ble 13 Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 2.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2007 Hvis du skal ha en båt med dekk ville jeg sett på gromling 450, Fletcher 12, shakespear 12.7, selco(som du nevner). Jeg holder en ørliten knapp på Gromlingen for den har virkelig potensial. Er godkjent for motorer opp til 90 hk og kan fint brukes med 50 hk. Gromlingen gjør 40 knop med 60hk. Gromlingen er en båt du kan vokse inn i!!Ligger en tilsalgs på finn nå for 30K med 70hk Yamaha. Kan sikkert få den for 10-15 uten motor. har faktisk sett den gromlingen og på baatportalen har jo musling 140 hk på en gromling:) så den har vel som andre lingebåter veldig stort pontensiale Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Jeg har også kjørt ulovlig siden jeg var 6 eller 7 år. 5hk på en Siddis Trippel 3, den gjør over 10 knop med meg oppi Og får jeg 20hk min til å gå skal jeg prøve med den bakpå. Det handler nok mest om å bruke vett, gjør man det tror jeg ikke det er så stort problem. Men 50hk blir da litt drøyt. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Jeg har kjørt ulovlig siden jeg var 10år. Startet med 4hk på steady og så har det ballet på seg. Når jeg ble 16 og kunne kjøre lovlig kjøpte jeg en seilbåt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.