adanedehl Startet 2.September.2007 Del på Facebook Startet 2.September.2007 Jeg eier noen meter med strandlinje i Drotningsvik, og siden jeg bor i Stavanger blir ikke dette brukt til noe. Har syslet med tanken på å legge til rette for 4-6 båtplasser (ved hjelp av flytebrygger) og leie disse ut på årsbasis. Noen som vet om det stort behov for båtplasser i Bergen og har en formening om hva man kan ta i leie for en båtplass uten strøm og vann? Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
Bergen Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Hei Jeg bor i dette området og kan bekrefte at det er rift om båtplassene, men du bør tilrettelegge for båter av litt størrelse, småbåtplasser(opp til 22 fot) finnes det endel av. Men det kommer jo også litt an på hvor i Drotningsvik du har strandlinje, om det er i vågen rett sør for broen så er vel denne noe værutsatt for vind fra sør samt bølger fra handelstrafikken. Men om det er i området fra Ramsvik og sydover mot Kongshavn så er det jo her lunt og fint. Jeg ligger i Alvøen og betaler kr 7000 pr år for trang plass (maksbegrensning på 25 fot)+parkering. Vi har vann og er også blitt forespeilet at det skal komme strøm. Har en nabo med ca 30 fots seilbåt som ligger ved en av bryggene mot Håkonshella, mener han betaler kr 10 000 (brygge med strøm/vann). En annen nabo fant ikke plass lokalt og ligger i Øygarden ! Send gjerne en IM om konkret lokalisering da jeg kan være interessert i å flytte (ville da fått båten enda nærmere heimen). Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Ja, dette tror jeg du får leid ut før du får lagt ut brygge, uansett hvilke båtstørrelser du satser på. Om det blir en realitet så send meg en IM, bor i området og er veldig interessert. Sitér dette innlegget Link to post
Hoppsann Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Klondyke er det ikke i Bergen, men har du en fornuftig priset båtplass er mye gjort. I samme området og på samme side av fjorden er det båtplasser på Damsgård, Gravdal og Alvøen. Alle er stort sett fylt opp, de har trygge havner. Markedet er kanskje størst på litt større og bredere båter, gjerne med litt dyptgående. Både Alvøen og Gravdal sliter med det. Men de større båtene krever nok litt mer når det gjelder strøm/ferskvann. De blir gjerne liggende ute hele året og trenger strøm bl.a. for å hindre frostsprengning om bord( motor etc.). Sånn sett kan det vel antas at investeringen blir returnert på 3 år. Men vedlikehold og tilsyn når du bor et annet sted kan bli et problem. det blir aldri penger om du ikke svetter for dem. :nono: Hva med å stille på førtkommende onsdag kl 20. Du finner mer på slutten av vår tråd "Øl og båtprat ll" så kan du jo spørre oss Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Spørs jo om du får lov da. En nabo av meg der jeg bodde før på vestlandet har ganske mye strandlinje og blir ringt ned av folk som vil leie båtplass. Området det er snakk om har båtplasser på alle kanter og er overhodet ikke egnet for bading eller friluftsliv. Det er rikelig med parkering. Likevel er det klin umulig å få fylkesmannen med på å legge ut flytebrygge. Kommunen er positiv men staten nekter. Min påstand er at båtplassmangelen mange steder er et resultat av overdreven vernepolitikk. Hva gir flere mennesker tilgang til sjøen pr kvm enn båtplasser i bryggeanlegg? Sitér dette innlegget Link to post
adanedehl Svart 3.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2007 Takk for mange positive svar : - Uansett blir ikke dette før til våren igjen - Dette er i nordre Drotningsvik - Det er en del båtplasser og naust i området fra før så jeg regner med at det går greit å få laget til noen flere. Blir uansett ikke noe kjempe anlegg kun 4-6 båter - Ser for meg båter 25-30 fot er mer en dypt nok til det - Skal legge ut mer info når/vist det blir en realitet - Bor i Stavanger så det blir vanskelig å stille på - Har en kammerat som vil ha båtplass hos meg så jeg tenker han får ligge gratis mot at han har litt tilsyn med anlegget - Neste skritt nå blir å undersøke priser på brygge anlegg, samt få sjekket opp nøyaktig hvor mye jeg eier og drøfte planene videre med min bror som jeg eier det sammen med Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
Bergen Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 - Dette er i nordre Drotningsvik- Skal legge ut mer info når/vist det blir en realitet Dette er vel grei havn med tanke på været, kansje litt urolig med tanke på bølger fra trafikken i fjorden ? Her er vel også isfritt i motsetning til Alvøen. Uansette, det burde gå veldig greit for deg å få leid ut her. Jeg er så absolutt interessert om det blir en realitet. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Ett tips er å legge prisen ett lite hakk under de andre, da vil båteierene bli liggende år etter år... Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Linnea Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Båtplasser i håkonshella ved Alvøen.. tlf 92824705 så får dere plass ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.