Jump to content

Billig seilbåt til barna


Enzo

Recommended Posts

Jeg har 3barn (ungdommer/voksne) på 16,17 gutter og 18år jente , og vurderer å kjøpe dem en liten billig seilebåt , har sett litt på denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=7&savead=1 Junker 22 , er det noen som har peling på slike båter og kan si noe om den ?

Andre alternativer i prisklassen 20-30000.- (størrelse 20-24fot) beliggende på østlandet ?

 

Et par andre alternativer

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=143&page=3

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=143&page=4

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du finner i hvertfall et ungt aktiv medlem her, Seilaren, som har en slik båt - Junker 22, hør med ham. Mener å ha sett andre her som også omtaler båttpen positivt!

 

Ligger en test på Seilmagasinets hjemmeside for abonnenter som jeg evt. kan maile deg hvis du sender meg en IM.

 

:sailing:

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Heisann!

 

Jeg kjenner ikke til denne båt typen selv, men her er link til en infoside om denne båten Sailguide Junker 22

Har selv en 22 fots seilbåt og er nybegynner med seil som fremdrift. 22 fot oppfatter jeg som perfekt første båt, selv om jeg allerede drømmer om litt mer plass.

Ser på prisene at denne ligger ganske høgt i forhold til snittet i sverige. Har fulgt litt med på seilbåtprisene en stund på finn i forhold til svenske blocket og ser at prisene er nokså like på de fleste seilbåter i Norge :flag: - :flag_sw: Sverige

 

Håper dette var til hjelp

Link to post
Share on other sites

Her er jeg :lol:

 

Joda Junker 22 er enUTROLIG bra båt! Jeg er 16 år og har hatt denne båten i 1 år nå. Blir mer og mer glad i den for hver dag som går.

 

Grunnen til at jeg kjøpte Junker 22 var mange. Nevner noen her!

- Den er langkjølet noe som gjør at den er veldig sjøsterk til størrelsen og oppfører seg meget stabilt (med seilene oppe :wink: )

- Kjølen er kun 90cm dyp! Kommer til overalt!

- 4 (3) sengeplasser alle lengre enn 2 meter som jeg synes er gode å sove i.

- 220cm lang cocpit som er utrolig kjekk å ha når en er 2 eller flere ombord.

- Utenbordsmotor, mye billigere i drift.

- Båten seiler jeg lett alene.

- Den ser rålekker ut!

- Båten har en rigg som er litt avangsert, men ikke mer enn at en klarer å styre med den alene.

- De er forholdsvis billige.

- Har en fantastisk bra hjemmeside; www.junker22.dk

- Støpt i håndopplagt glassfieber - Tåler ALT!

 

Her kunne jeg skrevet til natten er omme :lol:

 

Jeg og 2 kammerater var på en ukes båttur i sommer uten problemer. Selv om båten ikke er verdens raskeste så har jeg seilet forbi 2 exspresser denne sessongen :cool::lol:

 

Les også bloggen min, der står det mye.

Lurer du på mer så spørr her i tråden eller send en IM :flag:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Kikk også på Andunge,med bomtelt så har du en brukbar turbåt som også har en meget aktiv regattaklasse,kjøp evnt en av plast med nyere seil. Disse er også lett å selge igjen senere.. Ideelt seiles den i regatta med 3 personer,men seiles også utmerket av en. Andungen er en suveren nybegynnerbåt,utrolig mange har lært å seile i en slik. Vet ikke hvor du bor, men Andungen har "reiret" sitt på Børsholmen i Asker.Der ligger det en mengde varianter hvis du skal se på slike båter.

Link to post
Share on other sites

Takk skal du ha for infoen seilaren , jeg har fått prutet ned denne til 23000.- nå http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=10838899 , skal se om vi får tid å se nærmere på den i neste uke

 

Bare hygelig!

Til den prisen på du bare slå til! Det mener jeg virkelig :flag_da:

 

Ser den har litt anderledes innredning enn min. Sengen er lengre, og kokeapparatet er fjernet.. Men det kan kansje bare være en fordel? En lite mobilt kokeapparat koster jo ikkje mange kronene.

 

Har nettopp leste bloggen din, Seilaren. Virkelig bra, og en flott båt du har.

:sailing:

 

Mange takk :yesnod:

 

Jeg også leste i bloggen din, og syns at den er veldig bra. Jeg ser at du har seil fra "min" tidligere seilmaker. Kanongode seil :flag_da:

 

De gode gammle seilene virker godt. Har et nytt storseil også, men har ikke tatt det i bruk enda.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Har du vurdert Yngling eller Soling? Eier en Yngling sammen med naboen og den er utrolig leken og lettseilt. Her får de mye seilglede samtidig som båten er trygg og god å seile... Ingen bobåt dog... hvis det var viktig... Men det kan de kankje gjøre i din Swedestar 370 ?

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...