bliss X Startet 2.September.2007 Del på Facebook Startet 2.September.2007 Det er hyggelig å lese at det endelig har kommet en norsk seilbåtprodusent på markedet. Firmaet heter abelone yachts, og holder til i Sandefjord. De skal produsere en 45 og en 52 foter (synd de ikke lager mindre båter). Noen som har sett Abelone 45? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 (redigert) Noe spesielt at de legger seg på 52 fot, som akkurat tangerer over "Kystskipper`n". Mange konkurrenter har lagt mye kreativitet og fantasi på tegnebrettet for å holde seg noen tiendeler under 50-tallet. Men dette er spennende, vet du hvor i Sandefjord de holder til? Ikke umulig at jeg må ta en snartur innom for å kikke.. Redigert 2.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Abelone Yachts Veløyveien 133 N-3234 Sandefjord Norway http://www.abeloneyachts.no/ Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bliss X Svart 2.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2007 Nei, det står en liten artikkel om det i siste nummer av Seilas. Mer vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Navn på selskap Abelone Yachts Adresse Veløyveien 115 http://www.abeloneyachts.no/, nettsiden er ikke oppe og går, bare kontaktinformasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Noen som har sett Abelone 45? Det er vel kun levert en "håndfull" halvfabrikata av denne typen, og den "første fabrikkmonterte" skal vises på båter i sjøen til helgen.. Det er alt jeg vet om dette... Spennende og hyggelig at norske produsenter bygger seilbåter igjen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Teodor Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Det er hyggelig å lese at det endelig har kommet en norsk seilbåtprodusent på markedet..... Seilbåt Abelone ble bygget for over 20 år siden også. Mener det var en halvtonner. Så "endelig" er kanskje en treffende måte å si det på. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Dette er 520 til Abelone, konstruert av P. Brøker Yacht Design, Danmark, fra pris 4,3 mill Dette er 45 foteren 446 , konstruert av B. Goodson Yacht Design, USA, pris fra 3,1 mill Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.