Kaimor Startet 2.September.2007 Del på Facebook Startet 2.September.2007 Noen her på forumet som har gjort seriøse målinger av forbruket til E-Tec 75 HK (evt. 60 eller 90 HK)? Tenker da på forbruk målt med forskjellige turtall, fra dorgefart via marsjfart til full pinne. Oppgi gjerne båttype eller båtens vekt. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Har sett slike data for 90hk i tester på nettet. Ved å google litt vil du nok finne det tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Her er en test som bl.a. inkluderer en E-tec på 75hk; http://www.batmagasinet.no/baatweb/website...25?OpenDocument Se under tester så finner du testen Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Marwin Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Får forbruksmåleren min i løpet av 2-3 dager, og da skal jeg sjekke dette. Mere senere. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Avsluttet2 Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Har du en link til måleren du har kjøpt Marwin? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Youp. www.defender.com, Cruisemaster series 5500 FuelMonitor er typen. Men kjøpte fra forhandler i UK (via der-boende datter...) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kaimor Svart 4.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2007 Her er en test som bl.a. inkluderer en E-tec på 75hk; http://www.batmagasinet.no/baatweb/website...25?OpenDocument Se under tester så finner du testen Takker for tipset. Ser ut til at forbruket ligger på 0,7-0,8 liter/nautisk mil, med en Buster XL. Hører gjerne fra andres erfaringer, med eller uten forbruksmåler Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Har inntrykk av at de forskjellige motormerkene har et forholdsvis likt forbruk på marsjfart, men at forskjellene kan være noe større på maks fart og på dorgefart. Forbruk på maks fart interesserer meg ikke for det utgjør promille, eller noen få prosent, av bruken. Dorgefart er heller ikke så viktig for selv om man dorger en del så er forbruket så lavt at det ikke blir den helt store utgiften! I sommer kjørte jeg fra Lillesand til Kragerø med min båt med en helt ny 90hk Suzuki og hadde et forbruk på ca 0,6 liter per nm. Utseilt distanse 61nm. Holdt da en fart på 22/23 knop. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Marwin Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Mye er forandret m.h.p. forbruk.... Med min gamle rekkesekser 90 Hk, ville jeg ha brukt det dobbelte for noen år siden.... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.