Crescent 535 HT Startet 3.September.2007 Link til dette innlegget Startet 3.September.2007 Jeg må nok stå utendørs i vinter. Opplagskrybbene har jeg kontroll på, men jeg er ute etter tips på hvordan dere løser festing/sikring av presenning osv. Jeg ser for meg at det blir en del jobbing i båten, så det hadde vært fint å kunne lage seg et presenningstak som holdt gjennom vinteren, og som det gikk an å arbeide under. Tegninger hadde vært supert! Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 (redigert) Finn ut hva som er den dominerende vindretningen på opplagsplassen, og plasser presenningstaket slik at du får minst mulig vindfang, og hvis du skal bygge et reisverk med planker, bruk planker som er tykke nok, og ikke bruk byggbeslag i plast fra biltema eller clas ohlson, de tåler ingen ting! Har forsøkt å lage en tegning, også. Det viktigste er å stive opp reisverket så mye som mulig. Pen ble den ikke, men... Det jeg prøvde å tegne opp, er at presenningen(grønt) først settes fast på endeveggene, og de bør lappe over litt på tak og sidevegger. Når det er gjort kan du legge presenning på taket, med litt overlapping ned på endeveggene, for å unngå at det blåser inn mellom takstolen og presenningstaket. Den beste måten å feste alt sammen på, er å bruke skruer, så går det lettere å demontere reisverket til våren igjen. Lykke til! Redigert 3.September.2007 av seilærn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Crescent 535 HT Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Takk for utførlig tips! Den var kanskje litt mer omfattende enn jeg hadde tenkt. Holder det ikke med et telt som en stående trekant som er åpen i begge ender? Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 (redigert) Jo, det holder nok det... Spørs vel på hva som skal gjøres:wink: Jeg hadde en seilbåt under taket som skulle hellakkeres, og da var det behov for noe større... Redigert 4.September.2007 av seilærn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.