Hydrox Startet 3.September.2007 Link til dette innlegget Startet 3.September.2007 Er det noen som kan fortelle meg hvilket skummelt kryp dette er for noe? Den satt på ene pullerten på båten min for noen dager siden og nøt livets glade dager. Vil anse den som meget tam siden den lot meg fotografere den i macro med linsen 5 cm i fra den. Sitér dette innlegget Link to post
Eline Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Tror dette er et medlem av tegefamilien. En ufarlig liten sak som finnes i flere varianter, og lett gjenkjennelig på den spesielle formen på ryggskjoldet. Håper jeg ikke svarer feil nå, da... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 tenk,,,, å bli hengt ut her på baatplassen med bilde og bli omtalt for et KRYP.. tenk om dette "krypet" har følelser slik som du og jeg hydrox. MODERATOOOORER :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Kjell E Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 (redigert) Er vel en slik en, Hydrox? Mvh, Kjell Lagt til, ser at Eline var før meg, det er en Rødfottege. Redigert 3.September.2007 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
baatsman Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 (redigert) Det er en osmose-bille, ofte sett på Windyer. Den sees først i byller, det er da larver som klekkes. Disse skaper store utgifter for båt-eiere. De fleste som ser slike handler etter slike hendelser båter fra kornåkeren. Osv osv He he, er ikke det vi kaller stinkdyr. Leser også andre mere fornemme navn på skapningen . Spurte du om tillatelese til å sette bilde på trykk Redigert 3.September.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Frøken Fryd Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 (redigert) Nei nå må dere gi dere, dette er en plastpest bekjemper, den spiser styggedom som ikke har noe i plastbåter å gjøre. Den liker spesiellt godt grønske på antennefester, måkeskit på kallesjen og er det fint vær hopper den uti og går løs på groen. Til dessert er det beste den vet rur på Bravo drev. Som ellers i båtlivet går ryktene fort og kan man tilby ubegrensede mengder av tidligere retter kommer de gjerne i flokk, avler opp familer og barna blir satt til å polere herligheten. Den sammenlignes i miljøet ofte med lakselus fiskene som gjør mye av samme nytten. Den er også spesiellt tiltrukket av duften fra rogalandsjenter, men da det blåser for mye der nede så er den stadig å se her oppe i våre trakter. I mange år har folk lagt ut historier om denne lille sjarmøren som ikke er vert å lese, du har altså fasitten nå og kan sove trygt Redigert 3.September.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Caluna Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Du må ta feil - slikt finnes ikke på Windy'er. Kanskje du blander med andre wannabies som prøver å etterligne orginalen uten å lykkes? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Her er enda et bilde av krabaten som trodde pullerten min var laget av eik. Leste den artikkelen du la inn link til LA3939 og fant ut at dette ikke var noen vanlig skapning her i Bergen. Burde jeg melde i fra til noen og sende dem bildene?? Båten min har ennå ikke fått noe navn, kansje jeg burde kalle den opp etter dette krypet. "Pentatoma rufipes" hadde jo sikkert vært et stilig navn på båten min. Eneste ankepunktet er at navnet da vil inneholde Penta... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Bra du fant den på pullerten! Vært værre hvis den satt på "knallerten"! Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Vet at Raymarine har en liten elektrisk dings - AIS Bug impellar layer - til 13.999 NOK som er effektiv mot slike kryp... Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Det er en software bug. Trolig en som ble fjernet fra XP i servicepack 1. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
hifo Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 fantasien deres løper løpsk.. de lærde ser jo at dette er en helt vanlig bredskuldret flatlus. ps vannvittig aggresiv denne krabaten du har i bunn av avataren din kosmix. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Honduras Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Båten min har ennå ikke fått noe navn, kansje jeg burde kalle den opp etter dette krypet. "Pentatoma rufipes" hadde jo sikkert vært et stilig navn på båten min. Eneste ankepunktet er at navnet da vil inneholde Penta... Hvis du skriver "Pentatom Rufipes" har du ett mer passende navn... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
hifo Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 (redigert) ville sørget for at krypet er borte neste gang du tester toppfarten i båten.. ser ikke bort ifra at dette brede skulderpartiet blir et vindfang som stjeler et par knop.. og ikke minst vektfordelingen i en så liten båt som w 25 ,da er det kritisk at denne befinner seg så lavt ned i kjølen som mulig (stabilitet) og riktig i lengderetningen . kan bli vanskelig å få i plan denne ,uten flaps og krypet baki motorrommet. Redigert 4.September.2007 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
rogeri Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Det værste er at et bitt av denne nauti-lusa og gir kronisk anfall av 6 fot-sjuken. (den har 6 føtter selv også). Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 (redigert) Idioter alle sammen..... Du må skru tanklokket bedre til....DETTE ER DIESELDYR. Redigert 4.September.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Anonym Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Uansett hvordan man ser på saken.. Dette er OT. Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 OT . det er jo bilde av en puller i bakgrunnen, det er vel båtrelatert. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Neste gang du finner et slikt kryp, så prøv å ta på den .........da skal du få kjenne at den bærer navnet med rette Er det man kaller en "bærfis" for den lukter helt for j..lig Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Eneste ankepunktet er at navnet da vil inneholde Penta... Trøsten er jo at da ville folk rundt deg skjønne at du har en ordentlig båt med ordentlig motor. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Dette er nok en Buggs fra SW i kartplotteren som er blitt noe feitere etter å ha spist opp alle virusene :lol: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Intruder Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Du har vel ikke vært en runde hos studentene og fått med deg en sånn en i båten????? http://e24.no/oppogfrem/article1974906.ece :nono: Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Burde jeg melde i fra til noen og sende dem bildene?? Nei, nei, nei! Slå tanken fra deg! Du skjønner, det kan skje flere ting: Noen finner ut at skapningen er verneverdig. Vernemakten vil selsvagt også kreve at den skal vernes i sitt habitat. Dermed blir båten vernet, og du satt på land. Så kommer det noen med blankpolerte ridestøvler og forteller deg at det er Am Strengsten Verboten å ha eksotiske dyr i Kongeriket. Du kommer på straff. Så finner et eller annet nek ut at hver gang dette kreaturet raper eller fjerter slippes det ut uhorvelige mengder CO2 i atmosfæren, og du må punge ut med kvoter og annen vederstyggelighet. Og siden før nevnte kreatur er vernet, kan du ikke løse saken med et velrettet hammerslag. Så finner restaurantbransjen ut at beina er en delikatesse. Dette kommer vernemakten for øre, og de krever inngjerding og vakthold. Gorillaene skal selvsagt ha sin lønn, gjett hvem som må punge ut? Nei, kvitt deg med den i nattens mummel og mørke! Båten min har ennå ikke fått noe navn, kansje jeg burde kalle den opp etter dette krypet. "Pentatoma rufipes" hadde jo sikkert vært et stilig navn på båten min. Eneste ankepunktet er at navnet da vil inneholde Penta... Hehe, sjekk motoriseringen på "Penta XXII", og forhistorien til båten.... Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
hifo Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 håper hydrox er med på disse spøkene , ellers har vi ødelagt tråden hans :-).... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Skipper Worse Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Ventricularies mariocuomos. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.