Jump to content

Hva er dette for et kryp..?

Hydrox

Recommended Posts

Det er en osmose-bille, ofte sett på Windyer. Den sees først i byller, det er da larver som klekkes. Disse skaper store

utgifter for båt-eiere. De fleste som ser slike handler etter slike hendelser båter fra kornåkeren. Osv osv

He he, er ikke det vi kaller stinkdyr. Leser også andre mere fornemme navn på skapningen :lol: .

Spurte du om tillatelese til å sette bilde på trykk :cool:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Nei nå må dere gi dere, dette er en plastpest bekjemper, den spiser styggedom som ikke har noe i plastbåter å gjøre. Den liker spesiellt godt grønske på antennefester, måkeskit på kallesjen og er det fint vær hopper den uti og går løs på groen. Til dessert er det beste den vet rur på Bravo drev.

Som ellers i båtlivet går ryktene fort og kan man tilby ubegrensede mengder av tidligere retter kommer de gjerne i flokk, avler opp familer og barna blir satt til å polere herligheten. Den sammenlignes i miljøet ofte med lakselus fiskene som gjør mye av samme nytten.

Den er også spesiellt tiltrukket av duften fra rogalandsjenter, men da det blåser for mye der nede så er den stadig å se her oppe i våre trakter.

I mange år har folk lagt ut historier om denne lille sjarmøren som ikke er vert å lese, du har altså fasitten nå og kan sove trygt :smash:

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)

Her er enda et bilde av krabaten som trodde pullerten min var laget av eik. Leste den artikkelen du la inn link til LA3939 og fant ut at dette ikke var noen vanlig skapning her i Bergen. Burde jeg melde i fra til noen og sende dem bildene??

Båten min har ennå ikke fått noe navn, kansje jeg burde kalle den opp etter dette krypet. "Pentatoma rufipes" hadde jo sikkert vært et stilig navn på båten min. Eneste ankepunktet er at navnet da vil inneholde Penta...

p1000473small.jpg

Båten min har ennå ikke fått noe navn, kansje jeg burde kalle den opp etter dette krypet. "Pentatoma rufipes" hadde jo sikkert vært et stilig navn på båten min. Eneste ankepunktet er at navnet da vil inneholde Penta...

Hvis du skriver "Pentatom Rufipes" har du ett mer passende navn... :lol:

ville sørget for at krypet er borte neste gang du tester toppfarten i båten.. ser ikke bort ifra at dette brede skulderpartiet blir et vindfang som stjeler et par knop.. og ikke minst vektfordelingen i en så liten båt som w 25 ,da er det kritisk at denne befinner seg så lavt ned i kjølen som mulig (stabilitet) og riktig i lengderetningen . kan bli vanskelig å få i plan denne ,uten flaps og krypet baki motorrommet.

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Burde jeg melde i fra til noen og sende dem bildene??

Nei, nei, nei! Slå tanken fra deg! Du skjønner, det kan skje flere ting:

Noen finner ut at skapningen er verneverdig. Vernemakten vil selsvagt også kreve at den skal vernes i sitt habitat. Dermed blir båten vernet, og du satt på land.

Så kommer det noen med blankpolerte ridestøvler og forteller deg at det er Am Strengsten Verboten å ha eksotiske dyr i Kongeriket. Du kommer på straff.

Så finner et eller annet nek ut at hver gang dette kreaturet raper eller fjerter slippes det ut uhorvelige mengder CO2 i atmosfæren, og du må punge ut med kvoter og annen vederstyggelighet. Og siden før nevnte kreatur er vernet, kan du ikke løse saken med et velrettet hammerslag.

Så finner restaurantbransjen ut at beina er en delikatesse. Dette kommer vernemakten for øre, og de krever inngjerding og vakthold. Gorillaene skal selvsagt ha sin lønn, gjett hvem som må punge ut?

Nei, kvitt deg med den i nattens mummel og mørke!

Hehe, sjekk motoriseringen på "Penta XXII", og forhistorien til båten....

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...