Taco Startet 4.September.2007 Link til dette innlegget Startet 4.September.2007 Det drypper litt mye fra pakkboksen. Samler en del vann i bunn i løpet av en uke (kanskje et par liter). Litt i overkant? Har strammet litt på fettkoppen etter hver tur i sommer. Det er vel talgpakning inni her? Er det bedre å skifte til oljefylt type eller en vedlikeholdsfri "Volvo pakkboks"? Kan jo også sjekke/bytte pakningene som er der, men vet ikke hvordan det gjøres. Må vel vente til vinteropplaget uansett.... Trenger noen råd i denne forbindelse. TACO Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Slike pakkbokser med talgpakning skal lekke litt, et par dråper i minuttet eller noe slik. Vil du ha det helt tett må du ha annen pakkboks men det forutsetter også at akslingen er uten skader fra den gamle pakkboksen... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Ingar Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Kan jo også sjekke/bytte pakningene som er der, men vet ikke hvordan det gjøres. Se her. Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Er du sikker at du får inn fett?Ser du har en slange fra fettkoppen og ned til pakkboksen,jeg har opplevd at fette forsteinet seg i slangen så jeg ville ha sjekket om du får fett gjennom slangen.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 (redigert) Dersom du skal ta båten i opplag til høsten har du her en fin opplagsjobb. Jeg vet ikke hvor gammel båten er, men det er alltid klokt å utføre forebyggende arbeid på akselgjennomføringer, cuttlesslager og pakkboks. Det er en god del råd her på BP, bl.a. har Lars H. en tråd hvor han beskriver en slik aktivitet sist vinter/vår. Du kommer jo svært lett til klemflensen, så det skulle være greit å løsne akslingen og ta ut den når du er på land. Deretter kan du inspisere pakkboksen og se om fettet kommer frem, evt. bytte simmerringer. Pass på at du får disse med syrefaste fjærer. Det er også lurt å sjekke om slangeklammene som er påsatt gummislangen som forbinder pakkboksen til stevnelageret med hylserøret begynner å skjære seg inn i selve gummien. Jeg har på tidligere båt opplevd dette med den følge at gummislangen sprakk tvers av - vannet kom rimelig fort inn i båten. Denne operasjoner gir deg også anledning til å bytte cuttlesslager. Så kan det gå 10 - 15 år til du trenger å gjenta prosedyren. Redigert: glemte vel å legge til at det helst skal være 4 slangeklemmer på den armerte gummislangen, 2 på hver side. Redigert 4.September.2007 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Har dere noen gode tips ! Flere ganger har skruen oppe på pakkboksen, som skal hindre at endelokket skrur seg opp løsnet. Det skjedde forige helg var ute en times tid og da var det over 10 liter sjøvann i kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.