Chrian Startet 4.September.2007 Del på Facebook Startet 4.September.2007 (redigert) Her er en spennede nyhet for oss som liker tysk kvalitet, andre kan også benytte muligheten til å få se en pen båt. Det er ikke alltid lett å få ett skikkelig inntrykk av en båt kun ved hjelp av tegninger, men denne ser lovende ut. Selv om det ikke er snakk om en båt i øvre sprissjikt synes jeg designet er veldig bra, proposjonene ser for meg tiltalende ut. Dette er en modell vi trolig kommer til å se mange av etterhvert både pga. av utseende og totalløsningen, men hva skal en med mikrobølgeovn i en båt uten generator? Redigert 4.September.2007 av Chrian (see edit history) Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
baatsman Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Båten virket stilren. Stort + for 2 ratt. Er meget glad i dette. Det kunne sitte ytterst på lo og le side. Blir spennende å følge. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 (redigert) Det mest interesante er at det er to ratt på denne båten, forøvrig synes jeg den minner styggelig mye om min båt innvendig... Skoget er 6 cm lenger og LOA er 21cm lengere, båten er også 2cm bredere... Liten endring på pantry (lik 42C) og vasken på dassen i baugen er vendt 90 grader.. Når det gjelder mikrobølgeoven så har jeg ingen mening om nødvendigheten av det, men det funker helt fint uten generator, men en bra batteribank er nok ingen ulempe... Det er sjelden er slik sak går på fullt (6-800W) i noe mere enn et par minutter av gangen... Samme el. lemmen som de andre båtene... om det er noen som skal innom messen til helgen så er det greit å konfrontere Lunde med dette og sikkerheten ved mann over bord Redigert 4.September.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Chrian Svart 4.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2007 Når det gjelder mikrobølgeoven så har jeg ingen mening om nødvendigheten av det, men det funker helt fint uten generator, men en bra batteribank er nok ingen ulempe... Det er sjelden er slik sak går på fullt (6-800W) i noe mere enn et par minutter av gangen Ville overraske meg om båten blir levert med inverter og batteribank til å drive en mikrobølgeovn noen minutter fra tid til annen. Har tidligere eid båter med mikrobølgeovn og den ble ikke brukt, mye bedre med en gassovn slik dagens Bavaria modeller leveres med, lukten av nystekte rundstykker til frokost vil vi ikke være foruten. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Sydvesten Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Jeg vil tro at en medfølgende mikrobølgeoven vil kunne brukes... Jeg har ikke savnet mikro jeg heller, men det er ikke mere enn 2 år siden vi kjøpte det i heimen heller slik at min ansinitetet her er svært begrenset.. men stekeovnen ombord brukes på hver eneste tur vi har, både til frokosten og middagen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Ser hekken er brattere enn tidligere og er ikke stevnen også rettere på denne ? Sto det noe om vannlijne lengde kontra 39foteren ? Hadde de enda klint til og lagd L-bysse og 2lugars versjon med kun 1dass som et option (ala vision40) på innredningsalternativer så hadde dette blitt en veldig grei båt Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Her har vi data for 40 Vision Skroglengde 11,99m Bredde 3,99 m Dyptgående ca. 1,75 m bly / 2,10 Vekt i tonn ca. 8.950 kg Kjølvekt i tonn ca. 3.040 kg Motor D2-40 38 hk Vanntank ca. 360 l Dieseltank ca. 210 l Kabiner/senger 3/6 eller 2/4 Mastehøyde over vannlinje ca. 19,50 m Totalt seilareal ca 95,80 kvm. Her er 40 Cruiser Skroglengde: 11,99 Bredde: 3.99 m Dyptgående: 1,90 m Vekt: 8500 kg Kjølvekt i tonn: 2600 kg Motor: Volvo Penta D1-30, 27,3 hk Vanntank: 360 liter Diesel: 210 liter Seilareal: 84,5 kvm Litt nysgjerrig på om Bavaria kommer til å bruke skroget til 40 vision i den nye 40 Cruiser. Synest det er merkelig å lage 2 skrog som er på cm like lange og brede, på 2 såpass like båter. Det burde jo spart dem for konstruksjons og produksjons utgifter. Badeplattformen er jo også adoptert fra vision. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Det er vel ikke usannsynlig at skrget blir det samme som vision 40, det virker jo å de samme målene.. Ser seilarealet er noe mindre på den nye 40 foteren, det er forøvrig litt større enn 39 som er 82,7m2 som standard.. Da blir neste spørsmål, blir 42 foteren erstattet av 44 Cruiser med samme skorg som 44 vision Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TideRace Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Vet dere prisantydning på nye 40 Vision og Cruiser ? Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Ifølge Lunde Båt sine nettsider: B40C kr 1070000, B40V Kr 1360000. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Her har Bavaria virkelig fått slått seg løs med linjene! Denna blir lekker! Det første som slo meg var at den minnet om SwedeStar 37 fra siden, men også enig med Enzo om at en dass er nok (uten at min mening har noen betydning - bare synsing, har ikke råd til den likevel). Jeg lurer...selv synes jeg den vesle portaen er noe dritt å holde ren....hva da med å vaske og vedlikeholde to toaletter? Eneste fordelen jeg ser, er at man kan gå på do i en presset situasjon selv om den ene dassen er tett... Synes det hadde gjort seg med mer skapplass isteden. Skikkelig garderobeskap! Blir hvertfall spennende å vente på denne båten :) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
h2o Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Men så kommer jo frakt, rigging og sjøsetting i tilegg med 50 - 100000, og alt ekstrautstyr du måtte ønske kommer vel fort opp i enda noen lapper. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Sammelignet med dagens cruiser serie så synes jeg hekken lover veldig godt , vinduene er på grensen til pene (det er etter min mening ikke dagens) , 2ratt på 40fot er fint. Ja dette var veldig spennende for en gangs skyld. Syntes forøvrig vision 40 også virket veldig spennende før den kom men den hadde et par detaljer som ødela inntrykket når jeg fikk brukt et par timer på å finstudere den. Lurer på om de har forbedret den rent teknisk også så det er en bedre båt enn dagens modeller. Er det noen som vet om bavaria har tenkt å gjøre noe med støpemetode osv eller skal de fortsette å henge etter konkurrentene der ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 To dasser er jo greit det da etter mitt syn, er greit når man har 6 faste køyer og båten full av folk... jeg liker skipperdassen i forpiggen meget godt jeg da, der kan jeg ha mine båtblader i fred, i skapet under vasken... men er enig i at et en skikkleig garderobe med meget god plass ikke er å forakte det heller. Jeg er nok unomral, men jeg tilbringer mere tid på dasse/badet enn jeg gjør i garderoben når jeg er på tur.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 . Jeg er nok unomral, men jeg tilbringer mere tid på dasse/badet enn jeg gjør i garderoben når jeg er på tur.... Ikke for du plass heller. Men båten synes jeg er flott. Føyer seg i rekken av de forrige modeller. Er den litt smalere i forskipet, har sett en del på skissen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kosmix Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 ... der kan jeg ha mine båtblader i fred ... Ok, jeg ser poenget :lol: :lol: Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
wave Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Er den litt smalere i forskipet, har sett en del på skissen. Ette det jeg kan se smalner den mer inn mot hekken enn Vision. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Her er skisseken for tre båter.. Etter mitt syn så kan det se ut som antagelsen om at Cruiser 40 er noe smalere over hekken enn Vision 40.. Cruiser 40 har etter hva jeg kan se tilnærmet samme skorfasong som Cruiser 39 Cruiser 39 Cruiser 40 Vision 40 Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Chrian Svart 5.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2007 Satt akkurat og sammenlignet skissene selv, og for meg så virker 40C litt smalere både i baugen og akterenden i forhold til 39C. Har prövd å legge skissene oppå hverandre, men når jeg printer dem er målestokken litt forskjellig og jeg kjenner ikke printerne her på jobben så godt at jeg kan skalere for å få samme målestokk. Synes ellers designet minner litt om eldre klassiske båter der overbygget ikke er så dominerende samtidig som vinduene ser mye bedre ut enn på dagens modeller, det ryktes også at ny 43C skal väre klar för sommeren 2008, håper denne blir like tiltalende som 40C. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Sydvesten Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 jeg kjenner ikke printerne her på jobben så godt at jeg kan skalere for å få samme målestokk. Det er godt vi har noe fornuftig å gjøre på jobben i allefall Er enig i at designet ser litt slankere ut, men de fysiske målene sier ikke noe markant endring.. 3,99 bred og 11,99 lang mot 3,97 bred og 11,93 lang Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Blue_Dragon Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Det må da være dyrt og forlenge og forbredde skrogene med noen cm hele tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 (redigert) Slettet Redigert 5.September.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Det må da være dyrt og forlenge og forbredde skrogene med noen cm hele tiden? Neppe, det sies at Bavaria lanserer nye modeller når formene er utslitt. Derimot er det forvirrende for oss andre å forholde oss til et utall ulike modeller med omtrent samme betegnelse. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Det eneste jeg vet om regnskap er at disse skal leses med en stor klype salt og kan være svært misvisende når man ikke kjenner til alt det "underliggende"! Mulig jeg leser/tenker feil, men ser ut som differansen mellom hva Lundebåt betaler for varene og hva de selger varene til er rundt 12/13 %. Regner med at de har vesentlig større avanse på deler og utstyr enn selve båtene de selger, så når det hevdes at Lundebåt tjener 300.000 på en båt de selger for en mill. så tror jeg det er ganske så feil, men jeg vet ikke! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Blue_Dragon Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Det er nå helt klart feil avanse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.