Jump to content

Noe som tetter og er helt blankt

Ole Olsen

Recommended Posts

Er det noen av dere der ute som har hatt en Albin motor lik denne?... skulle likt å vite litt mere om den.

er jo ikke noe oljefilter på denne :confused: å oljen som er på gearkassen, er det samme som er på motoren ??

Lurer også på om det er noen gode råd når jeg nå skal prøve å starte opp dette her greiene....... er det noe spess jeg bør tenke på før jeg begynner å dra den rundt. Har ikke hatt start på den siden i fjor høst, men har nesten daglig dratt den rundt en omgang mens den står i gear sånn at ikke stemplene setter seg.

Den ser jo ut til å være i god stand? Minner meg om Sleipneren jeg hadde! :wink:

Har du noen bilder av denne da????

Har faktisk tenkt på å gjøre noe med styrhuset i høst/vinter. Det er jo ganske lavt under taket der, så er ikke første gangen jeg har kommet inn med kul i panna.. :headbang:

kunne tenkt meg til å heve taket litt, samtidig som jeg dro allt litt lengre bak på båte. Men er samtidig redd for å miste den formen den har i dag.

Er det noen av dere der ute som har hatt en Albin motor lik denne?... skulle likt å vite litt mere om den.

er jo ikke noe oljefilter på denne :confused: å oljen som er på gearkassen, er det samme som er på motoren ??

Lurer også på om det er noen gode råd når jeg nå skal prøve å starte opp dette her greiene....... er det noe spess jeg bør tenke på før jeg begynner å dra den rundt. Har ikke hatt start på den siden i fjor høst, men har nesten daglig dratt den rundt en omgang mens den står i gear sånn at ikke stemplene setter seg.

Det kan være mulig at det er plaskesmøring på motoren. Hvilken modell er motoren?

p1010120.jpg

Er det oljefilteret som er her, der det står OIL ??

Når du skal starte bør du jo ha ny bensin og lage til noe så den får kjøling.

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...