Jump to content

Indre Oslofjord, når tar dere opp båten for vinteren?

Dykker

Recommended Posts

:headbang:

Huff, nå er høsten i anmarsj, men allikevel er det jo noen uker igjen av sesongen. Indre Oslofjord har jo en tendens til å fryse igjen midtvinters, ihverfall rundt der jeg har båten i Sandvikaområdet (Solvik Båtforening).

Jeg pleier å ta opp båten i månedsskiftet september/oktober. I fjor var det en mild oktober, så da angret jeg meg at jeg tok den opp så tidlig. Men på en annen side vet man jo aldri når isen kommer.

Når tar dere som har båt i Indre Oslofjord opp båten på høsten?

I år blir det en eller annen dag i uke 41. :cryin:

Skulle gjerne hatt båten ute hele året, men siden jeg er så mye av gårde så tar jeg ikke tjangsen.

Ved kraftig uvær eller kuldeperioder så blir det liksom så plundrete å leie helikopter for å sjekke at båten har det bra.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har båten ute hele året, har mange bilder på pc'en fra mange flotte vinterseilaser i november, desember, januar og februar. Kunne aldri falle meg inn å sette båten på land bare fordi det er vinter. Har man båten på land. f.eks. i Sandvikaområdet er det ikke noe vits å ha den ute, men finner man en havn hvor det ikke fryser slik at man kommer seg ut når man vil, så synes jeg det er best. Skal forøvrig seile til skagen 15 oktober, så det er mye igjen av sesongen enda, selv om jeg innser at det begynner å bli på høy tid med varme i båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...