Mazda6 Startet 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2004 Heisann Jeg må "mase" igjen om vindskjerm. Jeg har hørt med et firma i Oslo som kan lage en ny vindskjerm til meg. Hvor mye er det dere har betalt for en ny vindskjerm, og anbefaler dere en vanlig glassmester eller et firma som "kun" lager vindskjermer, hva er billigst tror dere? Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Du kan sjekke med Golar Metall i Tvedestrand. De laget vinduer/vindskjermer etter mål før ihvertfall. Men skulle ikke båtleverandøren kunne levere billigst da tro? Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
GeirKS Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Hvis det er formet plexiglass du er på jakt etter, så lages dette av et firma i Fredrikstad som også har salgskontor i Oslo. Jeg tror det har vært tipset om dette på forumet tidligere. Prøv et søk. Dessverre husker jeg ikke hva firmaet heter, men jeg tror det ligger på Gressvik. Så veldig rimelige er de visstnok ikke, men skal det bøyes og spesialages til dine mål så må du nok regne med å betale litt uansett. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 17.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Du kan sjekke med Golar Metall i Tvedestrand. De laget vinduer/vindskjermer etter mål før ihvertfall. Men skulle ikke båtleverandøren kunne levere billigst da tro? Nei, båten er for gammel har en forhandler sagt.... Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Hvis det er formet plexiglass du er på jakt etter, så lages dette av et firma i Fredrikstad som også har salgskontor i Oslo. Jeg tror det har vært tipset om dette på forumet tidligere. Prøv et søk. Dessverre husker jeg ikke hva firmaet heter, men jeg tror det ligger på Gressvik. Så veldig rimelige er de visstnok ikke, men skal det bøyes og spesialages til dine mål så må du nok regne med å betale litt uansett. GeirKS Det er riktig, firmaet heter Plastkomponenter og her er linken til et tidligere innlegg https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...7;start=7[/url] Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Rolf Svart 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2004 Kan ikke helt se hva slags båt du har. En "vindskjerm er ikke en vindskjerm" - dvs at det kan jo være alt fra en ramme med to enkle, flate glass/plexi plater innsatt til noe som er kurvet i fleree retninger. Selv har jeg greif å knekke vindskjermen til en With 528 S skjærgårdsjeep. Sjekket ut muligheten av å kjøpe plate og bøye denne selv men har funnet ut at det ikke er en noen god ide. Du kan prøve med Gyli Plast http://www.gyli.no/index.htm[/url] - de har maler/former til vindskjermer til mange båttyper - også eldre årganger. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Mazda6 Svart 20.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Jeg har tatt kontakt med en glassmester i Oslo, og jeg skal kjøpe noe Lexan-glass derfra til ca 700 kr. Jeg og min far kan lage en ny vindskjerm av lexan, med god resultat, ifølge en som jobber der. Lexan er noe av det beste du kan bruke og sprekker ikke. Tåler kulde svært godt også. Det hele løste seg til slutt! Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 20.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Så da håper jeg fra denne dag at man er klar over her at man ikke nødvendigvis trenger å betale over 3000 kr for en ny vindskjerm. Dette er noe som enkelt kan gå i stykker, og man kan gjøre det selv, med lexan ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Leksan? Er ikke det et svært sterkt og dyrt materiale? Uknuselig? Hørte mer enn 10 000,- for en plate 1x2meter. Hvor stor sånn ca er vindskjermen din? Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 21.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2004 Lexan=10 000 kr? Nei nei...det er nok helt feil. Jeg betaler ca 700 kr for en plate av lexan som er ca 2*1 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.