Dreamer Startet 7.September.2007 Del på Facebook Startet 7.September.2007 Bergen - Norges filialby Bergen lever opp til sitt rykte som filialby. De fleste hovedkontorer ligger i Oslo, mens Bergen tilsynelatende kun får tildelt mer eller mindre lugubre "avdelingskontorer" som hverken har deler eller kompetanse. Å forsøke å få tak i flinke servicefolk i denne byen er en deprimerende aktivitet. Er det noen som vet hvor jeg kan få tatt service på dieselpumpe og dyser på min 12 HK Westerbeke (Mitsubishi)? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.September.2007 Del på Facebook Svart 7.September.2007 Jeg bestilte like greit service-kit fra usa og gjorde jobben selv. Men jeg så brosjyrer om Westerbeke på båtmessen i Arenum for litt siden så det er nok en eller annen som forhandler de her. Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 7.September.2007 Del på Facebook Svart 7.September.2007 Farco AS i Oslo kan vel hjelpe med hvem i Bergen som kan ta service? Hva med Bergen Dieselpumpeservice? Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
catano Svart 7.September.2007 Del på Facebook Svart 7.September.2007 Hei. Det er to gode bedrifter på dette i Bergen(gjene flere) Jarle Utvær ute på kaien i Alvøen (husker ikke bedriftens navn) og Haugaland diesel bak kinoen på Engen. Mvh Catano. Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Bergen Svart 7.September.2007 Del på Facebook Svart 7.September.2007 Hei. ute på kaien i Alvøen =Diesel Og Elektro Service Kontaktinformasjon Telefonnummer: 55 93 10 70 Telefaks: 55 93 10 99 Mobiltelefon: Ukjent Besøksadresse: Alvøen Kai 5179, Godvik Har bare gode erfaringer med dette verkstedet Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 7.September.2007 Del på Facebook Svart 7.September.2007 Hei.Det er to gode bedrifter på dette i Bergen(gjene flere) Jarle Utvær ute på kaien i Alvøen (husker ikke bedriftens navn) og Haugaland diesel bak kinoen på Engen. Mvh Catano. Har svært god erfaring med Haugland Diesel, men nå har de skiftet navn til Maritim Diesel. Der er på webben: www.maritimdiesel.no Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 7.September.2007 Del på Facebook Svart 7.September.2007 Har svært god erfaring med Haugland Diesel, men nå har de skiftet navn til Maritim Diesel. Der er på webben: www.maritimdiesel.no :yesnod: :yesnod: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
JanB Svart 7.September.2007 Del på Facebook Svart 7.September.2007 Å forsøke å få tak i flinke servicefolk i denne byen er en deprimerende aktivitet. Enten er du depressiv i utgangspunktet, eller så er du lite flink til å leita. Maritime Diesel (tidl. Haugland) er berre EITT eksempel på flinke servicefolk i Bergen. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Dreamer Svart 8.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2007 Tusen takk for gode tips! Jeg har allerede bestilt firmaet i Alvøen. Kommer tilbake med informasjon om resultatet (erfaringsoverføring). Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 19.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2007 Bergen - befester sin stilling som amatørenes by! Jeg har vært i kontakt med alle de firmaene jeg har fått tips om her (pluss noen til). Ingen ser seg i stand til å ta service på en liten 12 HK diesel! Trodde jeg skulle få motoren i gang i løpet av høstsesongen, men nå ser det mørkt ut. Må jeg ta ut motoren og sende den til Østlandet? Kan noen trå til med et VIRKELIG godt råd? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 (redigert) Er det slik at motoren ikke har virket fra du overtok båten? Det er enkle motorer dette... Redigert 19.September.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 19.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2007 Jeg har ikke hatt i gang denne motoren. Feilen ligger i dieselpumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 (redigert) Er det ikke nok å ta ut dieselpumpen og levere den inn da? Eventuellt sjekke hva en ny koster? Deler finner du her Redigert 19.September.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 20.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2007 Problemet var at vi fikk ikke ut innmaten i dieselpumpen. Var på reise i går. Skal prøve igjen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.