Bitteliten Startet 9.September.2007 Link til dette innlegget Startet 9.September.2007 (redigert) De første bildene av Windys to nye modeller 44 Chinook 48 Triton er nå lagt ut. Begge blir 3 kabins båter. 44 Chinook 48 Triton Windy "drar med seg" stilen fra 52 og 53 foteren. Prisene er "ganske klare". Indikasjonene er 5,5 - 6 millioner for 44 foteren (avhengig av om du velger drev eller IPS) og 8 millioner for 48 foteren. Omtrent samme nivå som Fairline. En Princess V 45 med hekkagregat koster ca 4,5 millioner kroner Redigert 9.September.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 10.September.2007 Link til dette innlegget Svart 10.September.2007 Sikkert helt ok å ligge på dekk, på solsenga, og styre båten med fjernkontrollen til autopiloten :) Må bare unngå å sovne... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Brutus Svart 10.September.2007 Link til dette innlegget Svart 10.September.2007 Snasne saker. Ser ut som de er inspirerte av Sunseeker Predator og Pershing. Men når skal de få FB i hylla si igjen...? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 10.September.2007 Link til dette innlegget Svart 10.September.2007 Lekkert, lekkert alt - bortsettsett fra prisen Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.September.2007 Link til dette innlegget Svart 10.September.2007 Har du bestilt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Jeg gleder meg til å se båtene live. Det snakkes om at 44 skal presenteres på messa i Düsseldorf i januar 2008 Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Ser av bildene at de begynner å bli "firkanta" innvendig disse også. Det er jo trenden i seilbåtene, Og nå også i motorbåtene. Jeg er vel blitt forgammel, men jeg liker det ikke. Liker de runde kantene, ikke "Firkantissmen" Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bitteliten Svart 11.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Samme var min første reaksjon også. Jeg liker ikke den stramme stilen. Samtidig har jeg erfart at en sak er å se på bilder - en annen sak er å se dette i virkeligheten. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 kanon tøft med Koøyene !! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Interessant at det blir tre-kabins båter. Hvem skal 44 Chinook og 48 Triton erstatte i modellrekken? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Interessant at det blir tre-kabins båter. Hvem skal 44 Chinook og 48 Triton erstatte i modellrekken? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 43 Typhoon går ut. 48 er ny modell 3 kabins løsning er meget interessant. Jeg er spent på om det blit en litt trang løsning. Windy sier at det blir to enkeltsenger i ene kabinen og en dobbelseng i den andre kabinen. Definitivt interessant i og med at de nå slår mot sterke konkurrenter. Fairline har 3 kabiner først på sin 52 Targa Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Ser de har kopiert engelskmennene litt her med lukket pulpit. Blir litt mer krunglete å komme i land kanskje?? Her blir det vel IPS-drev for full musikk, når det er så pass størrelse på båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Det er fritt valg med lukket eller åpen pulpit. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 (redigert) Video av den nye 44 Chinook Redigert 22.Januar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Har du fått pristilbud? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Det fikk vi i august i fjor - og det er helt uaktuelt for oss. Har hverken råd eller lyst til å legge så mye penger i båt. Kommer på over 6 mill Men ringer de fra Hamar kan det jo være at vi legger inn en søknad om å bli akseptert som potensiell kjøper Sitér dette innlegget Link to post
Fsn Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Synes Windy virkelig satser bra nå for tiden, det er veldig bra og ikke minst på tide. 44 Chinook er nå min og konas nye drømmebåt, garantert. Men prisen var litt vel stiv synes jeg, 6 mill gjør at jeg sannsynligvis aldri kommer til å få råd til en slik men jeg må ærlig innrømme at tanken på å eie en 44 Chinook fasinerer meg veldig. Om jeg ikke tar veldig feil så tror jeg denne kommer til å slå riktig godt an i det Norske markedet, denne kommer nok helt sikkert til å ta mange kunder fra Fairline og Princess. En annen ting er at denne båten er usedvanlig vakker å se på, Norges peneste båt faktisk om jeg tenker etter. Utrolig flott interiør og flotte planløsninger, de har fått en fin balanse mellom minimalistisk stil og eleganse uten at det blir for mye IKEA slik som i de nyere Fairline modellene. Skulle det være noe å sette fingeren på så synes jeg det blir for mye ”bling” på og rundt styreposisjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 24.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2008 Hva med Elan utgavene ? ser den nye 48 er utstillt i Düsseldorf. her snakker de også om Windy utgaven. http://www.kastloss.no:80/nyheter/article193187.ece Litt av noen vinduer i skrogsiden på denne båten. http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=192784&cat=5867 Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Øya Svart 24.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2008 Windy satser ihvertfall veldig bra. Godt å se at de fornyer og utvider flåten. Det neste blir vel en 65 foter ? Utrolig fine båter. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Test av 44 Chinook i Motorboat Monthly August 08. De mer eller mindre slakter båten. En av de dårligste testene jeg har lest på lang lang tid De gir båten 6 av 10 mulige poeng. De skriver i sin oppsummering at denne båten trenger oppgradering før den blir bra - og at den i dag ikke lever opp til den standard Windy har bygget merket sitt på. Windy får kritikk får dårlig kvalitet på innredning, hard gange i sjøen med mye støy samt dårlig planløsning. Vi så på 44'en på messa i Düsseldorf men falt ikke helt for båten. Samme planløsning som Grand Mistral - men 3 kabiner og 2 bad under dekk. Salongen under dekk var trang. Salongen i cockpiten er enorm. Vi hadde tilbud om prøvekjøring av båten i våres men valgte å dra til Vindön i stedet Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Ser fashion ut. Men - for meg blir det litt rart å forestille meg det å klyve opp (ned) på berget, sanke kvister, lage bål og grille pølser - mens man nærmest har hele Hoollywood liggende å duppe ved siden av. Vi beveger oss vel her i en divisjon som er vanskelig å forbinde med tradisjonelt båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Har truffet båten i sommer. Så fin ut på utsiden. Men det finnes nok bedre båter. Katastrofe for Windy denne testen. Hegnar har forøvrig en ny Gran Mistral utenfor hytta. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 (redigert) Vi beveger oss vel her i en divisjon som er vanskelig å forbinde med tradisjonelt båtliv. Hva er forskjellen i båtliv på å ha en 44 fots seilbåt og en 44 fots motorbåt? For meg er det folkene oppi båten som teller - ikke båten de har Eller er det avjørende hvor mye båten koster? Enig i at testen er en katastrofe for Windy. Bladet skriver også at dette er produksjonsbåt nr 1 og at den ble sendt direkte tilbake til fabrikken etter testen for å rette opp feilene. Men Windy må nok jobbe litt for å overbevise. Kanskje ikke så mye på interiørfinish - det løser de nok. Værre er det at båten for kritikk for sjøegenskapene - det har alltid vært et varemerke for Windy. Redigert 30.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Hva er forskjellen i båtliv på å ha en 44 fots seilbåt og en 44 fots motorbåt? som dag o natt, i den ordningen...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.