Jump to content

2 nye Windy modeller klare i 2008

Bitteliten

Recommended Posts

De første bildene av Windys to nye modeller

44 Chinook

48 Triton

er nå lagt ut.

Begge blir 3 kabins båter.

44 Chinook

3D_44_large2.jpg

48 Triton

3D_48_large2.jpg

Windy "drar med seg" stilen fra 52 og 53 foteren.

Prisene er "ganske klare". Indikasjonene er 5,5 - 6 millioner for 44 foteren (avhengig av om du velger drev eller IPS) og 8 millioner for 48 foteren. Omtrent samme nivå som Fairline.

En Princess V 45 med hekkagregat koster ca 4,5 millioner kroner

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Ser av bildene at de begynner å bli "firkanta" innvendig disse også.

Det er jo trenden i seilbåtene, Og nå også i motorbåtene.

Jeg er vel blitt forgammel, :lol: men jeg liker det ikke. :rolleyes:

Liker de runde kantene, ikke "Firkantissmen" :nonod:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

• 4 måneder senere...

Synes Windy virkelig satser bra nå for tiden, det er veldig bra og ikke minst på tide. 44 Chinook er nå min og konas nye drømmebåt, garantert. Men prisen var litt vel stiv synes jeg, 6 mill gjør at jeg sannsynligvis aldri kommer til å få råd til en slik men jeg må ærlig innrømme at tanken på å eie en 44 Chinook fasinerer meg veldig.

Om jeg ikke tar veldig feil så tror jeg denne kommer til å slå riktig godt an i det Norske markedet, denne kommer nok helt sikkert til å ta mange kunder fra Fairline og Princess.

En annen ting er at denne båten er usedvanlig vakker å se på, Norges peneste båt faktisk om jeg tenker etter. Utrolig flott interiør og flotte planløsninger, de har fått en fin balanse mellom minimalistisk stil og eleganse uten at det blir for mye IKEA slik som i de nyere Fairline modellene. Skulle det være noe å sette fingeren på så synes jeg det blir for mye ”bling” på og rundt styreposisjonen.

Hva med Elan utgavene ?

ser den nye 48 er utstillt i Düsseldorf. her snakker de også om Windy utgaven.

http://www.kastloss.no:80/nyheter/article193187.ece

Litt av noen vinduer i skrogsiden på denne båten.

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=192784&cat=5867

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

• 6 måneder senere...

Test av 44 Chinook i Motorboat Monthly August 08. De mer eller mindre slakter båten. En av de dårligste testene jeg har lest på lang lang tid :eek: De gir båten 6 av 10 mulige poeng. De skriver i sin oppsummering at denne båten trenger oppgradering før den blir bra - og at den i dag ikke lever opp til den standard Windy har bygget merket sitt på.

Windy får kritikk får dårlig kvalitet på innredning, hard gange i sjøen med mye støy samt dårlig planløsning.

Vi så på 44'en på messa i Düsseldorf men falt ikke helt for båten. Samme planløsning som Grand Mistral - men 3 kabiner og 2 bad under dekk. Salongen under dekk var trang. Salongen i cockpiten er enorm. Vi hadde tilbud om prøvekjøring av båten i våres men valgte å dra til Vindön i stedet :smiley:

Vi beveger oss vel her i en divisjon som er vanskelig å forbinde med tradisjonelt båtliv.

Hva er forskjellen i båtliv på å ha en 44 fots seilbåt og en 44 fots motorbåt? For meg er det folkene oppi båten som teller - ikke båten de har :smiley: Eller er det avjørende hvor mye båten koster?

Enig i at testen er en katastrofe for Windy. Bladet skriver også at dette er produksjonsbåt nr 1 og at den ble sendt direkte tilbake til fabrikken etter testen for å rette opp feilene. Men Windy må nok jobbe litt for å overbevise. Kanskje ikke så mye på interiørfinish - det løser de nok. Værre er det at båten for kritikk for sjøegenskapene - det har alltid vært et varemerke for Windy.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...