roaldbj Startet 11.September.2007 Del på Facebook Startet 11.September.2007 Jeg har forgjeves prøvd å finne en lenke som omtaler bladet Redningsskøyta til Redningsselskapet. Siste nr, nr 3 for 2007 er på 132 sider. Riktignok er det en god del sider med annonser, men som medlemsblad synes jeg det inneholder mange mindre og lengre orginale artikler som jeg synes faller godt i smak. Jeg synes redaktør Ingvar Johnsen har gjørt et godt arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 Jeg har forgjeves prøvd å finne en lenke som omtaler bladet Redningsskøyta til Redningsselskapet. Siste nr, nr 3 for 2007 er på 132 sider. Riktignok er det en god del sider med annonser, men som medlemsblad synes jeg det inneholder mange mindre og lengre orginale artikler som jeg synes faller godt i smak. Jeg synes redaktør Ingvar Johnsen har gjørt et godt arbeid. Av våre båtblader er Redningsskøyta desidert best. BM mistet det vesentlige når Ingvar sluttet der. Men BM er og blir bladet for oss båtfolk. Båtliv finner jeg lite ut av. Fikk i posten her om dagen mitt første eksemplar av PaasageMaker. 250 sider spekket med nyttige artikler og annonser på ting man ikke finner i hyllene her hjemme. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frivakten Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 (redigert) roaldbj, du finner lenken øverst til høyre på forsiden. Her er oversikten og innholdet. Redigert 11.September.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Anabelle Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Er enig at bladet "Redningsskøyta" har blitt et meget flott magasin. Jeg og tror det er mye Ingvars ære. En fryd å lese hans praktiske artikler, i en stil som vi gamle Båtmagasinlesere kjenner fra før. BM er ikke det samme som den gang. Redningsskøyta er snart et fullverdig båtblad Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
oddgeir Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Men BM er og blir bladet for oss båtfolk. Du mener naturligvis Seilmagasinet? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Astor Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Du mener naturligvis Seilmagasinet? Seilmagasinet? Det er ikke for oss motorbåtfolk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SRA Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Av våre båtblader er Redningsskøyta desidert best. BM mistet det vesentlige når Ingvar sluttet der. Men BM er og blir bladet for oss båtfolk. Båtliv finner jeg lite ut av. hjertens enig, nesten som det er verd prisen til Kystpatruljen alene Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Tok ikke lang tid fra Ingvar Johnsen tok over redagsjonsansvaret at Redningssjøyta gikk fra å være ei informasjonsblekke til noe som er ett båtblad. Absoultt en høydare når det kommer i posten. Med BM har det desverre gått motsatt vei. Har ikke hatt abonement på BM på flere år. Kun lest enkelte utgivelser hvis jeg har hørt nyss om noe inntresant. Så om det er blitt noe bedre i det siste vet jeg ikke. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
jandrea Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Da er jeg vel godt dekket da, med abb. på Seilmagasinet og medlemsskap i Kystpatruljen........ Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Roger jo Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 I dag kom det inn en redningsskøyte med en motorbåt som hadde fått motor stopp og la den til kai og det var det. Og eieren lurte på om jeg hadde noe verktøy, da hans lå i bilen. Feilen var luft i systemet. Fikset på 10 min med etter trekking av nipler og slangeklemmer på sugesiden. Skrur ikke redningsselskapet lenger? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Free Lillehammer Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 Skrur ikke redningsselskapet lenger? Kunne være at flere oppdrag stod i kø. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 ................. Skrur ikke redningsselskapet lenger? Vil tro at maskinisten ombord i RS er mønstret på den aktuelle skøyta, og er dermed teknisk ansvarlig på denne, og ingen andre fartøy! Å hjelpe assisterende fartøy med å "skru" på deres tekniske installasjoner har de ingen forpliktelse til. Man kan jo også tenke seg at den stakkars RS-maskinisten blir gjort ansvarlig for evt. havarier på teknisk utstyr etter at han har vært å "skrudd"! Forstår veldig godt at maskinisten på RS vegrer seg for å skru på andre båters installasjoner !!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bitteliten Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 (redigert) Kommer også an på kompetansen til de ombord. Er ikke krav til skru maskin kompetanse på de frivillig bemannede RSene. Men er vi folk ombord som kan skru så gjør i jo det om båteier vil det og det er tid til det Hvilken RS var dette? Redigert 28.September.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 (redigert) Kunne være at flere oppdrag stod i kø. Nei de lå her lenge og vel. fisket og dykket etter en båtshake de mistet. Å hjelpe assisterende fartøy med å "skru" på deres tekniske installasjoner har de ingen forpliktelse til. Forstår veldig godt at maskinisten på RS vegrer seg for å skru på andre båters installasjoner !!! Bjørn Den er er grei, men de kunne assistert med verktøy, han skrudde selv. Men er vi folk ombord som kan skru så gjør i jo det om båteier vil det og det er tid til det De hadde en dreven maskinist ja. Redigert 28.September.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.