Jump to content

Problemer med TMC toalett


ares

Recommended Posts

Impellerene i pumpen "setter seg", dette fører til at sikringen ryker (25 amp.)

Du sier ikke noe om du har skrudd opp kærna og skjekka saken , så vis ikke . Ta ut kværna og se om det sitter noe snadder der , skal ikke mye til før den setter seg fast . Hadde den store TMC innbygde i forige båt , var stadig ute med kværna der og rensa opp .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Spør igjen jeg da , har det vært sånn hele tia , eller kommet etter lang tid ? Har du tykke nok kabler fram til dassen ? Regner med at du har skjekka detta også , men fort gjort å glømme det .Husk tykke kabler , for den drar litt strøm . Hadde foresten en i sommer , som hadde sjøte kablene rett bak dassen med sukkerbit .Den gikk dårlig den også , men da var det vått bak dassen ;)

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Er det riktig sikkring i den da ? Sett i litt større , hvis du tørr . Hadde jeg gjort , kan ikke skje så fryktelig mye galt .Hvis du hører den har problemer med å gå rundt , er det jo bare å slippe knappen så den ikke brenner eller no . Kansje ikke noe lurt forslag , men gjort det mange ganger på forsterkere som ikke tåler en fest .Da går det uten problem , men som sagt så kansje ikke lurt . Men hvis den ikke funker uten å sette inn litt større så , hvorfor ikke ......

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt TMC i forrige båten og i den vi har nå. Fungerer utmerket, så lenge jeg bare hiver ting nedi der som har vært innom magen min (bortsettfra papiret). Når du sier at impelleren setter seg; kan det være slærk i akselen? Motoren som sitter pga rust? plukk det ifrahverandre og sjekk. Elle kjøp et nytt :-)

 

joda310

fornøyd TMC bruker

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Uten å påstå at jeg er ekspert på dette vil jeg tro at når man har tilbakeløpsventil på vannet inn vil det stå vann i impellerhuset. Men vis man ikke har det vil jeg tro at vannet renner ut i sjøen igjen. Derfor tar det noen sekunder før skyllevannet i skåla kommer...... Har du derimot tilbakeløpsventil vil vannet komme med en gang....

Link to post
Share on other sites

Dersom det er impellerene som suger seg fast,kunne en vel tømme litt matolje i skåla.
Der er to pumper i en, en impellerpumpe til spylevann og en sentrifugalpumpe med kvern for tømming. Matolje i skåla kommer ikke i nærheten av impelleren.

 

Da må jeg inn med en tilbakeløpsventil
Bare hvis toalettet står over vannlinjen og det gjør det vel gjerne. En frisk impeller holder rimelig tett i pumpehuset men der skal ikke mye til før det lekker litt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...