ares Startet 11.September.2007 Del på Facebook Startet 11.September.2007 Impellerene i pumpen "setter seg", dette fører til at sikringen ryker (25 amp.) Er det noen som kjenner til dette problemet? Sitér dette innlegget Ares Link to post
Anonym Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 Det kjenner jeg ikke til, men i løpet av en stund nå skal jeg kaste ut et slikt toalett... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 Impellerene i pumpen "setter seg", dette fører til at sikringen ryker (25 amp.) Du sier ikke noe om du har skrudd opp kærna og skjekka saken , så vis ikke . Ta ut kværna og se om det sitter noe snadder der , skal ikke mye til før den setter seg fast . Hadde den store TMC innbygde i forige båt , var stadig ute med kværna der og rensa opp . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
tebi Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 Jeg har hatt problemer med mitt TMC. Det kommer vann inn langs akslingen til motoren. Jeg fikk ny motor uten diskusjon via min seriøse forhandler i Haugesund som heter Båtsenteret. Dette skjedde i vinter/vår. Jeg har ikke hatt nye broblemer etter den tid. Jaja, andre problemer har jeg da inni mellom.. Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 11.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2007 Har demontert både kverna og pumpen men kunn ikke finne noe galt, ikke skitt engang. Når pumpen ikke er i bruk, skal det da vere vann i impellerhuset ? Sitér dette innlegget Ares Link to post
Tine IV Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 Står jo vann i dassen , så vil da mene det skal være vann der da ja . Har du prøvd å kjøre den når du har den ute ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ares Svart 11.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2007 (redigert) Den gjekk som bare det, men var selvfølgelig avhengig av vann for å halde turtallet oppe. Det kommer vel ikke vann til impellerene , selv om det er vann i bollen. Redigert 11.September.2007 av ares (see edit history) Sitér dette innlegget Ares Link to post
Tine IV Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 Spør igjen jeg da , har det vært sånn hele tia , eller kommet etter lang tid ? Har du tykke nok kabler fram til dassen ? Regner med at du har skjekka detta også , men fort gjort å glømme det .Husk tykke kabler , for den drar litt strøm . Hadde foresten en i sommer , som hadde sjøte kablene rett bak dassen med sukkerbit .Den gikk dårlig den også , men da var det vått bak dassen ;) Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ares Svart 11.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2007 Kablene har ok kvadrat. Når det setter seg, og sikringen tar kveld, må jeg frem med en spiker setter den i sikringsholderen, da løsner den som oftest. Sitér dette innlegget Ares Link to post
Tine IV Svart 11.September.2007 Del på Facebook Svart 11.September.2007 Er det riktig sikkring i den da ? Sett i litt større , hvis du tørr . Hadde jeg gjort , kan ikke skje så fryktelig mye galt .Hvis du hører den har problemer med å gå rundt , er det jo bare å slippe knappen så den ikke brenner eller no . Kansje ikke noe lurt forslag , men gjort det mange ganger på forsterkere som ikke tåler en fest .Da går det uten problem , men som sagt så kansje ikke lurt . Men hvis den ikke funker uten å sette inn litt større så , hvorfor ikke ...... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ask Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Gjer det sjølv ein teneste og hiv ut toalettet først som sist. Sjå mine tidlegare innlegg om TMC. Ask Sitér dette innlegget Link to post
sera Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Kan en bruke same slangetilkoblinger osv, dersom en skifter til en ny type dass?? Er det noen typer dass som er å foretrekke? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Jeg har hatt TMC i forrige båten og i den vi har nå. Fungerer utmerket, så lenge jeg bare hiver ting nedi der som har vært innom magen min (bortsettfra papiret). Når du sier at impelleren setter seg; kan det være slærk i akselen? Motoren som sitter pga rust? plukk det ifrahverandre og sjekk. Elle kjøp et nytt :-) joda310 fornøyd TMC bruker Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
sera Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Dersom det er impellerene som suger seg fast,kunne en vel tømme litt matolje i skåla. Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 13.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2007 Når pumpen ikke er i bruk, skal det da vere vann i impellerhuset ? Sitér dette innlegget Ares Link to post
Christina 3 Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Uten å påstå at jeg er ekspert på dette vil jeg tro at når man har tilbakeløpsventil på vannet inn vil det stå vann i impellerhuset. Men vis man ikke har det vil jeg tro at vannet renner ut i sjøen igjen. Derfor tar det noen sekunder før skyllevannet i skåla kommer...... Har du derimot tilbakeløpsventil vil vannet komme med en gang.... Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 15.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2007 Da må jeg inn med en tilbakeløpsventil, for jeg regner med at impellerene tørker ut og det er grunnen til at de "setter" seg. Sitér dette innlegget Ares Link to post
SveinHa Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Dersom det er impellerene som suger seg fast,kunne en vel tømme litt matolje i skåla.Der er to pumper i en, en impellerpumpe til spylevann og en sentrifugalpumpe med kvern for tømming. Matolje i skåla kommer ikke i nærheten av impelleren. Da må jeg inn med en tilbakeløpsventilBare hvis toalettet står over vannlinjen og det gjør det vel gjerne. En frisk impeller holder rimelig tett i pumpehuset men der skal ikke mye til før det lekker litt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
ares Svart 15.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2007 (redigert) Tilbakeløpsventil får en vel hos rørhandlere, eller må en til forhandler av TMC toalett? Kan en som midlertidig løsning løfte opp "inn" slangen slik at den kommer høyere enn impellerhuset? Redigert 15.September.2007 av ares (see edit history) Sitér dette innlegget Ares Link to post
Mix Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Kan en som midlertidig løsning løfte opp "inn" slangen slik at den kommer høyere enn impellerhuset? Midlertidig ? Skal ikke toalettet innstalleres slik da ? Det har ihvertfall jeg gjort på de el-toalettene jeg har hatt. Og har aldri hatt slike problemer hverken med TMC eller andre merker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.